Karácsony korábban azt mondta, a Strabag „tönk szélére juttatta a hazai riválisait”, most fővárosi közbeszerzéseket nyer a cég

2021. június 14. 10:00
A Blaha Lujza tér tervezését és kivitelezését, valamint a Pesti rakpart északi irányba történő rendezését is a Strabag nyerte – derül ki a főváros közbeszerzési eljárásainak dokumentumaiból.

A Blaha Lujza tér tervezésére és kivitelezésére az árajánlatot kérő BKK mindössze egy árajánlatot kapott, mégpedig az „STR Mély- és Magasépítő Korlátolt Felelősségű Társaság”-tól (melynek alvállalkozója a címben említett a STRABAG Általános Építő Kft.) – derül ki a főváros közbeszerzési eljárásainak vonatkozó dokumentumaiból.

Az ajánlatot a BKK a következő indoklással fogadta el: „Az eljárást megindító felhívásban meghatározott értékelési szempont szerint a legjobb ár-érték arányt tartalmazó érvényes ajánlatot a közbeszerzési eljárásban ajánlattevő nyújtotta be és az ajánlat a rendelkezésre álló fedezetre tekintettel is megfelelő az alapfeladat tekintetében.”

Vagyis a közbeszerzés során a BKK-nak mindössze egy cég adott árajánlatot, amelyet mint a legjobb „ár-érték arányt tartalmazó érvényes ajánlatot” fogadott el a közlekedési központ. A szóban forgó árajánlat összege egyébként nettó 3 591 119 573 forint.

A kapcsolódó dokumentum nyertes ajánlattevőre vonatkozó részét az alábbiakban tekintheti meg:

Nem volt második ajánlattevő.

A Pesti rakpart északi irányba történő rendezését is a Strabag nyerte meg

A Blaha Lujza tér tervezésén és kivitelezésén túl a Pesti rakpart északi irányba történő rendezését is a Strabag nyerte meg.

És bár az ehhez kapcsolódó, a Fővárosi Önkormányzat által kiírt közbeszerzésben a nyertes alvállalkozón kívül négy másik cég is részt vett*, végül ezúttal is az STR Mély- és Magasépítő Korlátolt Felelősségű Társaság (amelynek alvállalkozója ugyebár a STRABAG Általános Építő Kft.) ajánlata győzött. A nyertes árajánlat itt egyébként nettó 1 115 762 506 forint összegű.

A kapcsolódó dokumentum nyertes ajánlattevőre vonatkozó részét az alábbiakban tekintheti meg:

Végül itt is a Strabag nyert.

Karácsony: képtelenség azt állítani, hogy a Strabag érdekeit védi, aki tisztességes közbeszerzéseket követel

A fenti közbeszerzések eredménye kapcsán érdemes felidézni, hogy Karácsony Gergely 2012. júliusában blogján a Közgépről és a Strabagról szólva azt írta, szerinte

a Közgépnek a Strabaggal szövetkezve sikerült lenyomnia és a tönk szélére juttatnia a hazai riválisait.”

Karácsony akkor úgy érvelt, hogy szerinte ezért is „teljes képtelenség azt állítani, hogy labanc politikát folytat és a Strabag érdekeit védi az, aki tisztességes közbeszerzéseket követel.”

Tavaly novemberben kizáratták volna a Strabagot a közbeszerzésekből

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese szerint az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium „nem az elvárható gondossággal járt el a híd kialakításánál, és hibázott a sarutípus kiválasztásánál” egy korábbi kivitelezés során.

„Magyarország legforgalmasabb útszakaszával – és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal” – fogalmazott Schanda Tamás, és hozzátette, a kormány a Strabaggal kötött szerződés minden pontját be fogja tartatni, minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fog kérni, és a lehető legszigorúbban jár majd el.

Az államtitkár elmondta azt is, hogy

megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

 

*Colas Alterra Építőipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zártkörűen Működő Részvénytársaság, A-Híd Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság, és a SWIETELSKY Magyarország Korlátolt Felelősségű Társaság.

 

Nyitókép: Trenka Attila

Összesen 91 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Orbán még az ellenfeleit is maga válogatja.

Ld még: Niccolo Machiavelli: A fejedelem

Igen, de a Strabag legalább nem engedi lopni Mészáros-Orbánt.
Strabag a magyarok pénzét az országból, így azt egy Mészáros sem tudja ellopni.
És így nem is adózhat belőle.
Így aztán kevés lesz a befolyt adó az államkasszába.
De ez jó, mert így az emberek kevesebb pénzhez jutnak és ez megbuktatja Orbánt.
Ha Orbán megbukik, a Strabagok még több pénzt lapátolnak át a Lajtán, a magyarok számára még kevesebb lesz a pénz.
Akkor lehet jönni azzal, hogy akinek van, azoktól kell elszedni.
A 100 leggazdagabb magyartól, azoktól is konkrétan 15-től.
A 85, akik az elvtársi privatizációban spontán tehetségükből lettek gazdagok, ők jó gazdagok, náluk marad, ám a 15 gazdagtól, akik Orbán alatt lettek gazdagok, tőlük el kell szedni a 85 részét is.
És akkor meg lehet pihenni, két lélegzet között fel lehet tenni a kérdést:
Ebben a hónapban a páros, vagy a páratlan napokon legyen bekapcsolt fűtés Európa legdrágább gázárai mellett?
Ezt akarja Budapest!
Legyen ez!

A baloldali himnusz így kezdődik:
"Hazudjunk rendületlenül becsapni a magyart!"

Apropó, nagypofájú hazug Karácsony:
HOL VAN A KÍNÁNAK ÍRT LEVÉL?
8. NAPJA NINCSEN MEGÍRVA.
NOS?

(Ballibek is megválaszolhatják!)

Heinekent én se iszom, bár a vörös csillagos márkajelzést 1889-től alkalmazzák, amikor még messze nem volt bolsevik vonatkozása.

Dobreva szerint vizsgálni kell minden olyan tendert,ahol egy induló volt csak, mert ugye mások annyira féltek, hogy elindulni sem mertek.

1889 pontosan. De ettől még engem is zavar, aki tudom az eredetét. Ahogy tudom a swastika eredetét is.

Magas vékony ernyedt lófasz.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés