Esztergomban a Fő téren (Széchenyi téren) egy kávé mellett ülünk tanár kollégámmal. Beszélgetés közben arra leszünk figyelmesek, hogy az osztályunkból egy térképvázlatot bújó diákcsapat éppen elhalad mellettünk (ránk sem hederítve), miközben a következő a beszélgetésfoszlányt halljuk: „Az kell, hogy legyen a Vak Bottyán háza.” A következő elhaladó csoport élénken vitatkozik arról, hogy miért nem találják Vitéz János, a nagy tudású humanista esztergomi érsek szobrát. A harmadik csapat nem érti, hogy a vármegyeháza miért nem a Fő téren van és így tovább.
A kollégával elégedetten nézünk össze, hiszen a terv működik,
a történelem iránt átlagosan érdeklődő osztály a „hús-vér” valóságban folytat történelmi nyomkeresést, és közben észrevétlenül is megismerkedik számtalan történelmi érdekességgel.
Tantermi és digitális keretek
Ettől függetlenül természetesen nem megkerülhetők a tantermi oktatás keretei. Igazán strukturált, jól felépített és komplex tudást tanórai keretek között lehet megszerezni. Ez az a közeg, amely rá tudja szoktatni a tanulókat a rendszeres munkára, felkészülésre, pontosságra. Ugyanakkor kétségtelenül igaz, hogy