Meghatározó döntést hozhat az Országgyűlés az utolsó pillanatban – ez minden magyart érint
Rendkívüli ülés összehívását indítványozta Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes.
Az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításának tárgyalása kedden került szóba az Országgyűlésben.
A közösségi autóbérlőkkel kapcsolatos új szabályokat emelte ki Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításából kedden az Országgyűlésben a törvényjavaslat általános vitájában.
Nagy Bálint államtitkár elmondta, az egyes közlekedési tárgyú törvények módosítása többek között támogatja a környezetbarát, alternatív közlekedési módokhoz történő hozzáférést, a légi közlekedésben ésszerűsíti és differenciálja a felügyeleti díjak rendszerét, a beruházások hatékonyabb megvalósítása érdekében rendelkezéseket vezet be, a vasúti védősávok esetében elősegíti a tulajdonviszonyok rendezését és számos adminisztratív könnyítést tartalmaz.
A javaslat egyik fontos elemeként beszélt a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozás továbbfejlesztéséről.
Felhívta a figyelmet arra, hogy egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így annak használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezet szennyezését.
Elmondta, a felhasználás ösztönzése érdekében
javasolják a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását,
továbbá a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését. A biztosított kedvezmények alapvetően a helyi lakosokat fogják érinteni – jegyezte meg.
Az államtitkár kitért arra is, hogy a közösségi autóbérlő rendszer működtetőjének kötelezettsége lesz a szolgáltatás igénybe vevők személyes adatait és vezetési jogosultságát ellenőrizni.
Beszélt arról is, hogy a módosítással biztosítanák a várakozási díj és pótdíjfizetési kötelezettség érvényesülését a külföldi forgalmi rendszámmal rendelkező járművek esetében is, emellett hatékonyabban ellenőriznék a megengedett legnagyobb össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járműveket.
Hozzátette: a nem kizárólag az építtető tulajdonában álló területen megvalósuló földút építése engedély és nem bejelentés köteles lesz a jövőben.
(MTI)
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor