A Booking.com végre elindította a kifizetéseket, de továbbra sem örül minden szállásadó

2023. augusztus 25. 14:12

Egy olvasónk sérelmezte, hogy miután a hosszú várakozás után végre elindította a kifizetéseket a cég, az utalás pénzneme körül kezdett variálni a szolgáltató.

2023. augusztus 25. 14:12
null
Oblat Rudolf

Július vége felé kezdtek záporozni a hírek arról, hogy nagy összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyarok zsebébe egy fizetési fennakadás miatt. A Booking.com közel másfél hónapos késlekedése azért okoz jelentős nehézséget sokaknak, mert a szerződés szerint a már lefoglalt szálláskapacitásokat nem mondhatják vissza, azaz a vendégeket mindenképpen fogadniuk kell, a bevételek kiesésétől függetlenül fizetniük a saját költségeiket. Ezekben az esetekben pedig egyértelmű, hogy 

 

nem a nagy szállodaláncok, hanem a kis, helyi szállásadók a legnagyobb kárvallottjai a késedelemnek, 

 

ugyanis számukra létfontosságú, hogy időben megérkezzenek a kifizetések, hiszen nem rendelkeznek nagy tartalékokkal.

Az esetre reagálva a Fidesz-frakció összehívta az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága Turisztikai Albizottságának ülését. A Bizottság keddi ülésén elfogadhatatlannak nevezték a szálláshely-közvetítő cég gyakorlatát, és leszögezték, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ügy végére pont kerüljön. Mindezek mellett a  GVH gyorsított eljárásban vizsgálja a holland céget.

Ezt is ajánljuk a témában

Továbbra sincs minden rendben

Fizetési fennakadások miatt továbbra is jelentős számban vannak olyan magyar szállásadók, akik 

 

nem kapták meg pénzüket a Booking.com szálláshely-közvetítő cégtől. 

 

A szolgáltató tájékoztatása szerint a karbantartás véget ért és el is indították a kifizetéseket, de még mindig sokan reklamálnak amiatt, hogy nagy összeggel tartoznak nekik, egyesek szerint pedig a korábbi kifizetési gyakorlatot is megváltoztatta a Booking.com.

Ezt is ajánljuk a témában

Sok magyar szállásadónak nem fizet a Booking.com

A Booking közel másfél hónapos késlekedése azért okoz jelentős nehézséget sokaknak, mert a már lefoglalt szálláskapacitásokat nem mondhatják vissza, azaz a vendégeket mindenképpen fogadniuk kell.

Portálunkat több olyan szállásadó is megkeresete, akiknek igencsak komoly fejfájást okozott a Booking.com által késleltetett fizetés. Egy olvasónk jelezte, hogy számára a Booking.com június 8. óta számtalan felszólítás ellenére sem volt hajlandó fizetni. Közölte, hogy két apartmanja van, ahol azóta fizeti az összes rezsiköltséget (amit a booking által közvetített vendégek fogyasztottak) takarítási díjat, mosási költséget és az összes higiéniai árucikk (tisztítószerek) költségeit és semmit nem utalt a Booking. Azt is megosztotta, hogy panaszt is írt már a Gazdasági Versenyhivatalnak, napi 5-6 alkalommal beszélt telefonon a Booking.com ügyfélszolgálatával, valamint napi 6-8 üzenetet küldött a pénzügyi osztályuknak.

Egy másik olvasónk elmondta, hogy nála szintén hasonló volt a helyzet, hosszú időn keresztül várta, hogy a cég végre utalja neki a pénzt, közölte, hogy az ügyfélszolgálatról, a pénzügyi osztályról soha semmilyen érdemi választ nem kapott. 

Ezt is ajánljuk a témában

Egy másik megkeresést is kaptunk, amelyben olvasónk azt írta, hogy hosszú várakozás után végre elindította számára a Booking.com az utalást, azonban sérelmezte, hogy 

az utalás pénzneme körül kezdett variálni a szolgáltató.

Világossá tette,  az eddigi gyakorlat az volt, hogy a szállásadó megadta, hogy milyen pénznemben szeretné, hogy a Booking.com feltüntesse a szállást a vendégek számára, majd a cég ugyanilyen pénzemben utalja a szállásadónak a neki járó összeget. Leszögezte, hogy eddig euróban adta meg a szálláshely árát, és euróban is kapta meg a Bookingtól, és ő döntötte el, hogy mikor váltotta át a pénzt forintra. A szállásadó szerint most a Booking saját hatáskörében úgy döntött, hogy nem a feltüntetett pénznemben, hanem forintban utalja át a szállásadónak a neki járó összeget, így ezáltal az történt, hogy a közvetítő cég amellett, hogy komoly károkat okozott a szállásadóknak a hosszas késedelemmel, az árfolyamnyereségen is profitált.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a cég ellen

Az Index hívta fel a figyelmet arra a végzésre, amelyet a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs jegyzett. Ennek értelmében megindult a gyorsított ágazati vizsgálat az online szállásközvetítő cég ellen.

A végzésből kiderült, hogy komolyan felmerült annak a gyanúja, hogy sérülhetett a szabad piaci verseny a szállásadók között, ez pedig közvetlenül kihathatott a szállásfoglaló fogyasztókra is. Indoklásában a GVH elnöke arra is rávilágít, hogy azért szükséges a gyors és azonnali intézkedés, mert ezt az ágazatot a koronavírus-járvány kiemelten hátrányosan érintette, a fertőzés terjedése miatt 

világszerte elrendelt korlátozó intézkedésekkel összefüggésben a szektor súlyos károkat szenvedett. 

A végzés értelmében több területen is vizsgálódni fognak, egyfelől a gyorsított ágazati vizsgálat  kiterjed az online szálláshelyfoglalás magyarországi piacán irányadó versenyviszonyok elemzésére, másfelől az ezen piacon aktív szereplők által a szállásadó partnerek irányába alkalmazott azon szerződéses feltételek és gyakorlatok vizsgálatára, melyek hatással lehetnek a szálláshelyek közötti versenyre.
 

***

Nyitókép: MTI/EPA/ANP/Koen Van Weel

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SzaboGeza
2023. szeptember 02. 16:22
Pedig csak a jattot veszi le ez a rohadék banda!!! Tényleg minek is kellenek???????? Ha nélkülük is megoldható lenne az élet???????!!!!
Nehidd El
2023. augusztus 25. 14:20
Szarrá kell büntetni őket! Plusz az összes kár + kamatok megtérítésére kötelezni őket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!