Ezen a héten a Facebookon tovább nyílt az olló a jobboldal és a baloldal között, a Fidesz előretörése minden fronton nőtt, Márki-Zay Péter és a baloldal pedig hiába próbálkozik bármivel is, a lemaradásuk egyre jelentősebb.
Ezúttal a december 10. és december 16. közötti időszakot elemeztük ki, s aligha meglepetés, hogy a legfrissebb eredményeink egyaránt szoros korrelációt mutatnak a kiszivárgott baloldali, valamint a Századvég által közölt klasszikus közvéleménykutatási adatokkal. A facebookos interakciószámok sem szolgálnak jó hírekkel a baloldal számára.
Emlékeztetőül: a napokban Márki-Zay Péterre nézve roppant kellemetlen közvélemény-kutatási adatok jelentek meg a 444.hu-n, amiből kiderült, hogy a Fidesz 14 százalékkal vezet az összefogott baloldallal szemben. A kiszivárgott kutatás csupán megerősíti azt a két hónapja tartó trendet, amelyet a közösségi média interakciószámait elemezve a LikeFight sorozatban olvasóink már megismerhettek.
gondoljunk csak a Völner-ügyben felépített kommunikációs offenzívára, vagy az új népszavazási kezdeményezésekre. Csakhogy ezek nem segítettek a baloldalnak abban, hogy szereplőik bármely fronton több lájkhoz, megosztáshoz jussanak. E kísérletek az interneten mindeddig érdektelenségbe fulladtak.
Ezzel szemben Orbán Viktor tovább növelte interakciószámait, átlépve a negyedmilliós lélektani határt is a héten. Megállíthatatlannak tűnik a második helyet megszerző Szijjártó Péter is, talán az ő esete a legjobb példa arra, hogy a követőtáborok mennyire meghálálják a rendszeres, aktív jelenlétet a Facebookon. Varga Juditot az elmúlt két hétben számos baloldali politikus és médiatermék támadta, de ezek meg sem ingatták előkelő helyét a politikusi versenyben – ellentétben mondjuk Karácsony Gergellyel, akit a Városháza körül kialakult korrupciós botrányok látványosan visszavetették az interakciólistán.
A jobboldali blokkon belül az érdekes mozgások nem az élvonalban, sokkal inkább a középmezőnyben történnek: az országosan talán kevésbé ismert KDNP-s Aradszki András is bekerült a legjobban szereplő politikusok közé. A képviselő nemcsak saját munkájáról számol be, hanem a patikamérlegen kimért posztok helyett olyasféle nemzeti mémoldalként is használja saját oldalát, ahol rendkívül lelkes tábort gyűjtött maga köré.
A baloldal összteljesítménye csökkent, s azon belül továbbra sem tudott az élre törni Márki-Zay Péter, hiába költ sokkal többet, mint bármely más baloldali politikus.
A baloldal miniszterelnök-jelöltje ezen a héten kevesebb interakciót tudott szerezni, mint a múlt héten,
pedig csapata ma már láthatóan több erőfeszítést tesz bele a bejegyzésekbe, ám mindez nem vezetett nagyobb sikerhez. Sőt.
Rendkívüli esemény nélkül zajlott ez a hét is, meggyőző jobboldali fölény alakult ki a hivatalos oldalaknál. A kormány és a Fidesz a szokásos módon vezeti a listát. A KDNP pedig előzte az LMP-t, a Momentumot és a Párbeszédet is.
A hivatalos oldalak tekintetében a Fidesz és a baloldal stratégiája talán ezen a héten tért el leginkább egymástól: míg a Kormány és a Fidesz oldalai előkelen szerepeltetik Orbán Viktort, addig a baloldali pártok majdnem egyet sem posztolnak Márki-Zay Péterről. Talán ez már a mérések konzekvenciáit levonó döntések miatt alakulhatott így, a baloldal miniszterelnök jelöltje ugyanis nem hozza a lájkokat.
A Megafon véleményvezéreinek és a hagyományos jobboldali mémoldalaknak a kétharmad körüli eredményükkel, illetve trendszerű erősödésükkel eddig sem volt okuk panaszkodni, azonban a 71 százalék felett „bezsebelt” legújabb interakciószám egyértelműen a baloldali kampánygépezet megroppanását jelzi.
A jobboldal egyáltalán nem engedett az év végi hangulat csábításának, szünet nélkül terítik üzeneteiket és sorban állítják elő a tartalmakat.
Érdekes jelenség, hogy míg a baloldali pártok még az egységes szlogent és kampányszíneket sem választották ki, addig a jobboldalon még a mémoldalak és véleményvezérek is egyből lecsapnak az összes baloldali bakira. A legnagyobb baloldali mémoldalak visszaesésével olyan kisebb oldalak is ismét a TOP10-be kerültek, mint Antsi vagy Ponciusz Pilátusz.
A megcsappant interakciószámok jól jelzik, hogy bár a DK-s oldalak mindent elkövettek, hogy megkedveltessék Márki-Zay Pétert a baloldali törzsbázissal, az elégedetlen kommentek számának növekedése és az egyre fogyatkozó megosztások, lájkok száma komoly kihívást jelentenek Márki-Zay Péter és a komplett baloldal számára.