Nincs üzemben többé elavult szerelvény a kék metróvonalon.
A 2017-ben megkezdett teljes körű műszaki felújítás részeként, húsvét hétfőn húzott ki egy állomásról az utolsó szerelvény-matuzsálem a budapesti 3-as metró vonalán – írja a Euronews.
A kritikus szintre romlott sínpálya északi szakaszának felújítása zajlik, de a régi szerelvények állapota is balesetveszélyes volt.
„A szerelvények felújítása a végéhez közeledik” – mondta el a főpolgármester. „A mai naptól az üzemelő szakaszokon már csak a felújított szerelvényeken szállítanak utasokat. Az utolsó felújításra váró szerelvény pedig elköszön Budapesttől és a budapestiektől” – közölte Tarlós István.
A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy az új szerelvények műszaki hibáit, így a klímaberendezések javítását a kötbér terhére végeztetik el. A főpolgármester szerint a vonal 20 állomásából 18 esetében megtörténik az akadálymentesítés, 2021-ig a maradék kettőn is. A Euronews cikkéből kiderül, hogy a budapesti 3-as metró Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala, több utast szállít – napi félmilliót – mint a MÁV országosan.