Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Tarlós István szerint nem megoldható, hogy Kelenföld vegye át a Déli pályaudvar szerepét. A budapesti főpolgármester szerint a hármas metró felújításának csak a kezdési időpontja kérdéses, az időtartama nem; az önkormányzat pedig végzett háttérszámításokat a dugódíjról: a város közigazgatási határán belül 5 ezer forint lenne az éves matrica, míg egy belső pesti és budai zónában használatonként 700 forint.
A 3-as metró infrastrukturális felújításának kezdési időpontja még kérdéses, az időtartam azonban változatlan – közölte Tarlós István főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján, hozzátéve: lehet, hogy nem lesz időveszteség.
A városvezető azt is megfogalmazta, hogy ha az Európai Beruházási Bank (EIB) hitelének emelésével és kormánygaranciával kell végrehajtani a beruházást, akkor ragaszkodik ahhoz, hogy a 137,5 milliárd forintos uniós forrást más projektek beruházására fordíthassa a főváros.
A Déli pályaudvarra vonatkozóan úgy foglalt állást: a kormány ötlete „nem ördögtől való”, de megítélése szerint megoldhatatlan, ugyanis Kelenföldön – a 4-es metró beruházásához kapcsolódó nyolc vágánypár átadása miatt – nincs lehetőség érdemi bővítésre. Tarlós István arról is beszámolt, hogy a főváros tanulmánytervet készít a Népliget és az Óbudai-sziget fejlesztésére.
Háttérszámításokat végeztek a dugódíjról
A főváros biztosan nem fogja kezdeményezni a behajtási díj bevezetését kizáró jogszabály módosítását, háttérszámításokat azonban végzett arról – mondta a főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. Tarlós István az esetleges jogszabály-módosításról azt mondta: „ebbe az utcába biztosan nem megyek be”.
A számításokat egyfajta műhelymunkaként jellemezte, kifejtve: a város közigazgatási határán belül 5 ezer forint lenne az éves matrica, míg egy belső pesti és budai zónában – a törvényi díjmentességet élvezőkön és az ott lakókon kívül – használatonként 700 forint lenne a díjtétel. A bevezetés egy év alatt, 750 millió és 1 milliárd forint közötti összegből valósítható meg, az éves bevétel 10 milliárd forint lehetne – ismertette a főpolgármester.