Budapest nem finanszírozza tovább az agglomerációs közlekedést

2015. december 22. 10:58

Tarlós István kedden bejelentette: Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, arról az érintett településeknek és az államnak kell megegyezniük. A főpolgármester leszögezte: nem fogadhatják el azokat a törvénymódosításokat, amelyek több mint 20 milliárdos működési hiányt okoznának Budapest költségvetésében.

2015. december 22. 10:58

Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával – közölte Tarlós István főpolgármester kedden Budapesten adott sajtónyilatkozatában. A politikus hangsúlyozta, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk. Kitért arra is, hogy főpolgármesterként nem fogadhatja el azokat az előző héten megszavazott törvénymódosításokat, amelyek – közlése szerint – Budapest költségvetésében 20,7 milliárd forintos működési hiányt okoznak.

Tarlóst Istvánt sajtónyilatkozata végén nem lehetett kérdezni, ugyanakkor jelezte: Orbán Viktor kormányfő ígérete alapján januárban folytatódik a kormány és a városvezetés közötti egyeztetés.

Nem oldották meg a közlekedés finanszírozását

A főpolgármester emlékeztetett, hogy az Országgyűlés által december 15-én elfogadott úgynevezett salátatörvény rendelkezik a helyi adókról, illetve a forrásmegosztásról szóló törvény módosításáról. Ezek a módosítások elvileg a fővárosi tömegközlekedés működési finanszírozását hivatottak biztosítani – mondta. „A módosításokban foglaltak nem azt tartalmazzák, amit én kezdeményeztem” – jelentette ki Tarlós István, majd úgy folytatta: a fővárosi tömegközlekedés 25 éves finanszírozási problémáját csak azon az áron „oldja meg” az új törvény, hogy a fővárosi önkormányzat többi kötelező feladatát teszi forráshiányossá.

Az állam a módosítással semmit nem tett hozzá az általa adott feladat ellátásához, hanem az eddigieknél is kevesebbel járul hozzá a kötelező önkormányzati feladatok ellátásához – mondta Tarlós István, hozzátéve, hogy a 2016. évi elvonásnál jóval kevesebb a helyi iparűzési adó fővárosi részesedésének kismértékű, 1,5 százalékos emelése, de azt sem az állam adja többletként, hanem a kerületeknek eddig átadott kontingensből – a kerületi költségvetésekből – veszi el.

Mint mondta, ismeretei szerint nem történt meg a feladatok és források mértékének összehasonlítása. Az összes többi kivetett adóval pedig nem a főváros rendelkezik, a Budapesten befizetett személyi jövedelemadóból pedig aránytalanul keveset kap vissza.

Nem egyeztek meg Orbánnal a finanszírozásról

Tarlós István kiemelte: ezzel az intézkedéssel a főváros költségvetésében 20,7 milliárd forint működési hiány keletkezik. Ezen kívül a módosított törvény figyelmen kívül hagyja a főváros nagyon indokolt, előkészített fejlesztési igényeit, illetve európai uniós pályázatai önrészeit. A 2014-2020 között Magyarországra érkező uniós pénzeknek amúgy is mindössze mintegy 3 százaléka kerül jelen tervek szerint Budapestre – jegyezte meg.

A főpolgármester közölte, Orbán Viktorral ezért a hétfői, hosszú egyeztetésen - bár tettek kisebb lépéseket – ebben a kérdésben nem egyeztek meg. „A fenti törvénymódosításban foglaltakkal Budapest főpolgármestereként nem értek egyet, nem fogadhatom el, és úgy gondolom, hogy a főváros kötelező feladatellátása elvárható állami finanszírozásának problémáját miniszterelnök úrnak sem sikerült egyelőre korrigálnia” – fogalmazott Tarlós István. Közölte, megegyeztek viszont abban, hogy az agglomerációs közlekedés finanszírozásával a jövőben nem foglalkozik a főváros. A törvény alapján ez nem is feladata – tette hozzá.

Tarlós István kifejtette: a Budapesti Közlekedési Központ és a szakminisztérium közötti korábbi megállapodásban foglaltak szerinti, a „Budapest 21” szerződés alapján megfogalmazott finanszírozás nem realizálódott, az agglomerációs önkormányzatok csak 0,6 milliárd forinttal járultak hozzá a költségekhez, így a fővárosnak a nem rá tartozó szolgáltatásból évi nettó 11 milliárd forint vesztesége képződött. Így erről a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben – mondta.

Összesen 237 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Theorba
2015. december 23. 10:25
OFF: MANDI!! A címoldal ma éppenséggel "Schollander"-ként köszönt, majd topicra klikkelve be kell jelentkeznem(!), amelyet viszont nem enged. Ha az épp ez okból már régen Bookmark-olt magamra(Theorba) lépek, akkor néha beenged, néha nem. A probléma régóta fennáll. JAVÍTANI! (Fórumtársak, sorry!)
Je suis Ákos
2015. december 22. 17:08
Ja visszaívom Tarlós ellent mert mondani felcsúti I. Cigány Orbán királynak? Mikor lesz a lefejezése isis módra Buda várában? Vagy ő is rosszul lesz egy pintérautóban mint Welsz Tamás?
Je suis Ákos
2015. december 22. 17:05
Zsinagógaépítő hanukás luciferiánus vallású sátánista tarlós elfelejti hogy a BKV utasainak 50++++++%-a vidéki, aki azért ingázik mert cigányorbán tönkretette a falusi éetformát, vidéken egyszerűen alig van munkehely vegyétek már észre hogy mekkora zsidó diktatúra van, BIRKÁK!!!!!!!!!!!!
Je suis Ákos
2015. december 22. 17:02
Csak kiütközik a zsidó vér tarlósnól orbán vért hány
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!