Testkamerát kapnak a BKK-ellenőrök
A tájékoztatás szerint a társaság több hónapnyi előkészítést követően az első időszakban ötven testkamerával látja el dolgozóit.
Bodnár Zoltán szerint – aki korábban az Nemzeti Autópálya Rt. korábbi elnök-vezérigazgatója volt – az M0-s autóút és az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tétele miatt az autópályaszakaszok melletti városi közutakat fogják használni az emberek.
Bodnár Zoltán, a Magyar Liberális Párt gazdaságpolitikai főtanácsadója szerint az M0-s autóútnak és az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tételével a kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet.
A Nemzeti Autópálya Rt. korábbi elnök-vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek azt mondta: a kormány egy súlyos és banális hibát követett el a jövő évi költségvetés tervezése során, ugyanis „minimális módosítással útdíjbevételként beállították azt a bruttó összeget, ami idénre várható”, és ennek az a következménye, hogy az útdíj áfatartalma kétszer jelent meg a költségvetésben. Ez kényszeríti őket arra, hogy 39 milliárd forintot elővarázsoljanak valahonnan – mondta Bodnár Zoltán, megjegyezve: ahelyett viszont, hogy a kiadási oldalon a „felesleges presztízsberuházásokból vennének el”, például a miniszterelnök Budai Várba költöztetésére szánt ötmilliárdos összeget, kitalálták az M0-s és a bevezető pályaszakaszok díjkötelessé tételét.
A liberális politikus szerint ennek az lesz a következménye, hogy az autópályaszakaszok melletti városi közutakat fogják használni az emberek. A budapestiek érdekében Tarlós István főpolgármesternek fel kellene szólalnia ez ellen – mondta. Hozzátette, hogy a Budapest környéki települések számára is negatív következményei lesznek az intézkedésnek, például ha a budaörsi bevásárlóközpontokba nem az autópályán mennek ki az emberek, akkor Budaörs főutcáján dübörög majd végig a forgalom.
Bodnár Zoltán kiemelte: ez egy közlekedésszervezési szempontból teljesen átgondolatlan ötlet, kizárólag költségvetési megfontolások vezették a kormányt. A liberális politikus kitért arra is, hogy a miniszter részletesebb és pontosabb magyarázattal tartozik, hogy milyen összefüggés van az egyes pályaszakaszok díjmentessége, díjkötelessége, valamint az uniós finanszírozás között.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán közölte, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.