Fizetős M0-s: közlekedési káosztól tartanak a Liberálisok

2014. december 11. 13:42

Bodnár Zoltán szerint – aki korábban az Nemzeti Autópálya Rt. korábbi elnök-vezérigazgatója volt – az M0-s autóút és az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tétele miatt az autópályaszakaszok melletti városi közutakat fogják használni az emberek.

2014. december 11. 13:42

Bodnár Zoltán, a Magyar Liberális Párt gazdaságpolitikai főtanácsadója szerint az M0-s autóútnak és az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tételével a kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet.

A Nemzeti Autópálya Rt. korábbi elnök-vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek azt mondta: a kormány egy súlyos és banális hibát követett el a jövő évi költségvetés tervezése során, ugyanis „minimális módosítással útdíjbevételként beállították azt a bruttó összeget, ami idénre várható”, és ennek az a következménye, hogy az útdíj áfatartalma kétszer jelent meg a költségvetésben. Ez kényszeríti őket arra, hogy 39 milliárd forintot elővarázsoljanak valahonnan – mondta Bodnár Zoltán, megjegyezve: ahelyett viszont, hogy a kiadási oldalon a „felesleges presztízsberuházásokból vennének el”, például a miniszterelnök Budai Várba költöztetésére szánt ötmilliárdos összeget, kitalálták az M0-s és a bevezető pályaszakaszok díjkötelessé tételét.

A liberális politikus szerint ennek az lesz a következménye, hogy az autópályaszakaszok melletti városi közutakat fogják használni az emberek. A budapestiek érdekében Tarlós István főpolgármesternek fel kellene szólalnia ez ellen – mondta. Hozzátette, hogy a Budapest környéki települések számára is negatív következményei lesznek az intézkedésnek, például ha a budaörsi bevásárlóközpontokba nem az autópályán mennek ki az emberek, akkor Budaörs főutcáján dübörög majd végig a forgalom.

Bodnár Zoltán kiemelte: ez egy közlekedésszervezési szempontból teljesen átgondolatlan ötlet, kizárólag költségvetési megfontolások vezették a kormányt. A liberális politikus kitért arra is, hogy a miniszter részletesebb és pontosabb magyarázattal tartozik, hogy milyen összefüggés van az egyes pályaszakaszok díjmentessége, díjkötelessége, valamint az uniós finanszírozás között.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán közölte, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Apáczai
2014. december 12. 08:10
Síkhülye liberálisnak kell lennie annak, aki a napi 1-2 órás többletutazgatást választja, napi 8-12 l-es üzemanyagtöbblettel, aminek a költsége havi átlagban napi áron számolva is minimálisan 10 L. X20 nap X350 Ft.= 70.000,- Ft. lenne. Az 5000 Ft-os díjjal szemben 70.000,-. Hajrá debilisek! Csak így tovább. Hátha fellendül a MOL-nál a forgalom! :))))
Tintamin
2014. december 11. 19:05
Viktor bosszút áll a IV. kerületért..
ifrance
2014. december 11. 14:43
hülyék ezek a liberálisok! én olyan autóst nem tudok elképzelni, aki a második nap dugóban állás után nem fizeti ki azonnal az 5.000 ft-ot, hogy egész évben nyugodtan autózhasson. hiszen éppen ez a szemétség, hogy olyan összegben van meghúzva a határ, hogy még pont ne érje meg kikerülni, de mégis jelentős pénzt lehessen lehúzni az emberekről. rohadjon meg, aki kitalálta...
cure777
2014. december 11. 14:07
nagyon "jóképű" ez a Bodnár Zoliiii
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!