Az MSZP szerint értelmetlen az iskolák államosítása

2012. augusztus 04. 13:00

Kunhalmi Ágnes szerint az átalakított rendszer működésképtelen lesz, és korlátozni fogja a helyi közösségek autonómiáját.

2012. augusztus 04. 13:00

Az MSZP oktatáspolitikusa szerint működésképtelen, a helyi közösségek autonómiáját korlátozó rendszer jön létre az iskolák 2013. január 1-jei államosításával. Kunhalmi Ágnes sajtótájékoztatóján értelmetlennek nevezte az átalakítást, és úgy vélte, hogy az ősszel megalakuló Klebelsberg Intézményfenntartó Központ képtelen lesz feladatainak ellátására. Már a megyei intézmények átvétele sem volt zökkenőmentes – az iskolaigazgatói pályázatokat több megyében érvénytelennek nyilvánították –, a jövő év elején viszont sokkal több, 4169 intézmény kerül állami fenntartásba, ami 121 ezer pedagógust és 1 millió 418 ezer gyereket érint közvetlenül – fogalmazott a politikus.

Az iskolák államosítását azért bírálta az MSZP-s politikus, mert a döntések nem helyben, hanem a központban születnek, a központosított rendszer irányítói pedig nem a helyi igényeknek, hanem a minisztériumi elvárásoknak akarnak majd megfelelni. Szerinte a kormány állításával ellentétben az átalakítás nem javítja az esélyegyenlőséget, amin szerinte a tankötelezettség korhatárának leszállítása és a Nemzeti alaptanterv is csak rontott. Kunhalmi úgy véli, az iskolák államosítása a helyi közösségek autonómiájának felszámolását célozza, mert Orbán Viktor kormányfő hisz abban, hogy az „általa félázsiai népségnek” tartott magyarokat központosítottan kell irányítani. Annak az aggodalmának is hangot adott, hogy az államosítás újabb forráskivonást jelent majd a közoktatási rendszerből.

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hátakkor
2012. augusztus 05. 09:10
A szociknak ezt Rákosi Mátyással kellett volna megbeszélniük..
bogo
2012. augusztus 04. 22:03
MSZMP- bocs átvedlettek -MSZP -félrebeszél! iskola állami érdek! -föleg az egyenlete oktatási terv +színvonal miatt! :)
Kvasztics Fedor
2012. augusztus 04. 19:18
A Kádár rendszerben is hatékonyabb volt az oktatás, amig el nem kezdték reformálni. Nyilván magán viselte a rendszer jegyeit főleg a történelem és az irodalom terén, de hatékonyabb volt.
bini
2012. augusztus 04. 14:01
Azért nagyon jó, hogy megint szövegkörnyezetből kiemelve szajkozzák a hülyességet a ballibbantok. Orbán egy gazdasági tanácskozáson beszélt arról, mikor sok mindenről szó volt a termelő munka elősegitéséről, kik közép vállalkozásokról esett szó arról, hogy egyesek szerint az a nézet terjedt el, hogy minket félázsiai népségnek tartanak...... Tehát nem Orbán tart annak, de nem tiltakozik ellene, mert a történelmi historia nem mond ennek ellent. Mivel az emberiség bölcsöjét afrikára és ázsiára teszik így nincs semmi sértő ebben. Le kellene szállni a hülyeségről, mert aki ezen rugodzik saját tudatlanságát és ismeret hiányát bizonyitja. Europa földrajzilag ázsiai kontinens félszigeteként is emlegetik, így az europát benépesitő népek csakis ázsia és északafrika felől történt évezredeken keresztül. Majd a kárpátmedencei népek nyugat és keletfelé vándorolva, majd visszatérve népesítették be ez a főldrészt. Eközben keveredve, majd ujra utnak ídulva, közben sok nép eltünve, kihalva, vagy másokkal egyesülve alakultak ki a mai nemzetek. Egy igazolva van,hogy az avarok melyek mindig is lakták a kárpátmedencét kelet felé vándorolva többezer évet töltöttek a keleti népekkel közösen, mire ujból visszatértek, már mint hunok, majd magyarok, melyek több ma már eltünt népeket olvasztottak magukba. A nyugati ágat ma az etruszkokkal azonosítják. Ezt olasz kutatok igen alapossággal kutatták. Másik nyugati ágat ma a francia Bretanyban fedezhető fel egy népcsoport, akiket a keltákkal azonosították és feltételezik, hogy utodaik a mai írek. A kelták is a kárpátmendecéből indultak nyugatra akik feltehetően az avarokkal azonos korban népesítették be a kárpátmedencét.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!