Elemzés: egyre nehezebb helyzetben van a médiapiac

2012. július 12. 09:20

Az NMHH megbízásából készített médiapiaci elemzést a Mrs. White Media Consulting a 2011-es médiapiaci eredmények alapján. A dokumentumból kiderült, a stagnáló, vagy csökkenő trendek az elmúlt évben nem változtak, és a jövőre nézve sem túl jók a kilátások.

2012. július 12. 09:20

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített médiapiaci elemzést a Mrs. White Media Consulting a 2011-es eredmények alapján. A dokumentumot a közelmúltban hozták nyilvánosságra, ebből a Médiapiac szemlézett.

A portál cikkéből kiderül, alapvetően a korábbi trendek folytatódnak a médiapiaci fogyasztási szokásokat illetően: magas a tévénézők aránya, a rádióhallgatás napi mértéke is konstans, de a lapolvasottság és -példányszám területén folytatódik a csökkenés. Az internetpenetráció a korábbinál kisebb mértékben, de nőtt. Az elemzés szerint folytatódik a fragmentáció, vagyis a nagy lefedettségű médiumok veszítenek súlyukból a kisebb, tematikus adók javára, és ezt lassan a reklámköltések is követik.

A Whitereport Financial adataiból a reklámköltéseket illetően az derül ki, hogy a reklámbevételek súlya a 2008. évi 51 százalékról 45, illetve 47 százalékra csökkent. A DMSZ piacméret-becslése alapján a direkt marketing költések 8 százalékkal csökkentek 2010 és 2011 között. A reklámvásárlók, azaz a hirdetők és a médiaügynökségek szegmensét illetően stagnálás, vagy enyhe csökkenés valószínűsíthető.

Szintén erősödtek a fragmentációs folyamatok a reklámértékesítés területén, vagyis az egyes cégek bár jobban megosztják költéseiket a csatornák között, de a saleshouse-oknál koncentráltan költik pénzüket. Az új típusú hirdetések az utóbbi évben háttérbe szorultak, a megrendelők a kiszámíthatóságot keresték.

A jövőre vonatkozóan az NMHH elemzése alapján a Médiapiac a reklámköltések további csökkenését prognosztizálta. Mint írják, az év reklámpiaci költései lassan indultak be, ami azt vetíti előre, hogy a jósolt 7 százalékos csökkenés helyett akár két számjegyű visszaesés is bekövetkezhet év végéig. A fogyasztói médiaköltések és reklámköltések terén szintén csökkenést valószínűsítenek a felmérést végzők: előbbinél kisebb, utóbbinál nagyobb mértékben (akár két számjegyűt is). 

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csend
2012. július 15. 17:42
A médiapiac, mint olyan, nem lehet egyre nehezebb helyzetben, hiszen absztrakt fogalom. A médiapiaci szereplők, vagy akik a médiapiacon labdába szeretnének rúgni, na azok lehetnek egyre nehezebb helyzetben. És legyenek is, mindaddig, amíg sajnálják a pénzt olyan munkatársakra, akik képesek egy mondatot fogalmi zavaroktól mentesen leírni, elmondani. A mondat esetleg így még elmehetett volna: "Egyre nehezebb a helyzet a médiapiacon"
Soma
2012. július 13. 20:38
Az lesz a nyerő, aki fel meri vállalni az érték közvetítését. Mint minden, ami új és ész kell hozzá egy kis ideig stagnál, de megéri a befektetés! Ilyenbe bármikor beszállnék!
drieno
2012. július 13. 11:20
lassan feltűnik a hirdetőknek, hogy már nem hatékony ez a rengeteg baromság, lassan rendes termékeket kell gyártani és forgalmazni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!