Megúszhatja a BKV

2011. március 08. 09:42

Az állam és a főváros összesen 29 milliárdos támogatása megmentheti a BKV-t a pénzügyi terv összeomlásától - írja a Népszava. Tarlós István szerint a kormány átvállalja a teljes külső adósságállományt is.

2011. március 08. 09:42

A BKV 2011-es üzleti terve alapján a cég pénzügyi fennmaradása szinte kizárólag a márciusban érkező 19 milliárd forintos támogatástól függ - tudta meg a Népszava. Az állami támogatás összegén kívül a főváros által folyósított 10 milliárd forintos segély mentheti meg a csődtől a közlekedési vállalatot.

A márciusban folyósított 19 milliárd forintnyi állami támogatást Tarlós István jelentette be, ugyanakkor egyelőre nincs információ írásos megállapodásról, pontos határidőről. A 75 milliárd forintnyi külső adósságállomány állami átvállalása miatt a társaság jövője tervezhetővé válik, amelyet ugyanakkor megváltoztathat a hitelállomány esetleges újratermelődése.

További kérdés a budapesti tömegközlekedés hosszútávú átalakítására létrehozni kívánt Budapesti Közlekedési Központ Zrt. ügye. A BKV-t is magába foglaló 50 milliárd forintos holdingba lehetséges, hogy az állam is beszáll. A Népszava szerint az ország számára ez nem feltétlenül előnyös üzlet: az 50 milliárdos holdingot felerészben birtokolnák, ugyanakkor ez 100 milliárd forintnyi támogatásba kerülne.

 

 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
liberálzöld.
2011. március 08. 19:02
Juj de jó! Már úgy izgultam, hogy nem ússza meg a BKV. És eladják, vagy felszámolják!
Bek
2011. március 08. 11:35
Megint balbalbla. Tolják a szart előre, hol van a jegyrendszer átalakítása(jegyárak átgondolása, időalapú jegy, eletronikus jegy stb)? Hol van az ellenőrzési rendszer átalakítás(csak az utazzon aki fizet!metróra beléptetőkaput, buszra ahol lehet első ajtós felszállás ahol nem állandó kallert!)? Hol van a kedvezmény rendszer átalakítása(65 felett miért ingyé?, diákkedvezményt csak az iskola-lakhely közé!), átalakítani a paraméter könyvet, a gazdaságosság jegyében , átalakítani az alkalmazotti rendszert, a busz beszerzéseknél tényleg azt vegyük ameyik megéri, mi van a 4es metróval, elég nagy a kuss, kaldos repült és még a sínek se lesznek letéve idén a teljes vonalon, stb stb stb. :( :( :( :( mi meg csak bambulunk bután.
drieno
2011. március 08. 11:00
kit érdekel a pénzügyi tervük? a cél inkább a gazdaságos megbízható biztonságos kényelmes környezetbarát tömegközlekedés megvalósítása kéne, hogy legyen, nem pedig egy pazarló környezetszennyező kényelmetlen megbízhatatlan és eszméletlen drága rendszer további fenntartása bmeg tarlós, tényleg csak ennyire telik?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!