A BKV 2011-es üzleti terve alapján a cég pénzügyi fennmaradása szinte kizárólag a márciusban érkező 19 milliárd forintos támogatástól függ - tudta meg a Népszava. Az állami támogatás összegén kívül a főváros által folyósított 10 milliárd forintos segély mentheti meg a csődtől a közlekedési vállalatot.
A márciusban folyósított 19 milliárd forintnyi állami támogatást Tarlós István jelentette be, ugyanakkor egyelőre nincs információ írásos megállapodásról, pontos határidőről. A 75 milliárd forintnyi külső adósságállomány állami átvállalása miatt a társaság jövője tervezhetővé válik, amelyet ugyanakkor megváltoztathat a hitelállomány esetleges újratermelődése.
További kérdés a budapesti tömegközlekedés hosszútávú átalakítására létrehozni kívánt Budapesti Közlekedési Központ Zrt. ügye. A BKV-t is magába foglaló 50 milliárd forintos holdingba lehetséges, hogy az állam is beszáll. A Népszava szerint az ország számára ez nem feltétlenül előnyös üzlet: az 50 milliárdos holdingot felerészben birtokolnák, ugyanakkor ez 100 milliárd forintnyi támogatásba kerülne.