Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Nem egyértelmű, hogy milyen blogokat kell regisztrálni az új médiatörvény szerint. A hatóság azt mérlegeli, hogy ha egy blog üzleti céllal működik, akkor nyilvántartásba veszik.
A kormány a médiatörvény angol nyelvű magyarázatában azt állította, hogy nem kell a blogokat regisztrálni, mégis elképzelhető, hogy lesznek olyan blogok, amelyeket mégiscsak nyilvántartásba vesz a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság, hangzott el egy háttérbeszélgetésen. Az Index szerint a hatóság azt mérlegeli, hogy ha egy blog üzleti céllal működik, akkor nyilvántartásba veszik, így a médiahatóság jogköre alá kerül és bírságolható is lesz.
A magyar külügyminisztérium külföldnek szóló angol nyelvű hírlevelében azt állítja, hogy a blogokat nem kell regisztrálni az NMHH-nál. A szöveg név szerint említi példaként a Vastagbőr és a Mandiner blogokat, amelyekre nem vonatkozik a szabályozás. A médiatörvény szerint azok a tartalmak regisztrációkötelesek, amelyek informálnak, szórakoztatnak, oktatnak, amelyekért egy médiaszolgáltató szerkesztői felelősséget visel és gazdasági céljuk is van (hirdetési vagy más bevételek révén).
Koltay András, a Médiatanács tagja szerint a blogok többsége csak az első két pontnak felel meg. Az Indexnek elmondta: meg kell határozni, hogy pontosan milyen gazdasági célok esetében kell regisztrálni tartalmakat.