Oktatófilm világbajnoki rekorddal: Párizs után Budapesten is Kós Hubert a hátúszás királya!
A 200 méteres hátúszás olimpiai bajnoka a Duna Arénában 25 méteres medencében is megmutatta, ki az úr a háznál.
Biztos, hogy az autósok Budapest legnagyobb ellenségei?
„Elöljáróban tisztáznunk kell, hogy ez az írás kizárólag a nagyvárosi kerékpározásról szól, és nem kíván fellépni általában a kerékpározás ellen. Bármerre megy az ember, egyre több a normális közlekedést akadályozó kerékpársáv Budapest útjain. Ennek nyilván sokan örülnek, valószínűleg boldognak és felszabadultnak érzik magukat: végre tekerhetnek. Tartásukon látszik az önmegvalósítás határtalan öröme, elvégre az egyirányú utcába is behajthatnak, a forgalommal szemben. Kicsit veszélyes, de megéri. De hol közlekednek? Az autóúton, ami elvileg az autósoké, a buszoké, a troliké, a villamosoké, a teherszállítóké.
Tudjuk, hogy a közhangulat nem kedvez a tényeknek, de néhány összefüggést talán nem árt tisztázni. Az autóutakat többnyire az autósoktól különböző jogcímen elvett pénzekből építik és tartják karban. Az autók előállítása a modern gazdaság és a tudományos innováció egyik meghatározó eleme. A kutatás, a fejlesztés, az autógyártás, az értékesítés, az üzemeltetés és a karbantartás rentábilis munkahelyek tízmillióit jelenti világszerte. Ennek a gigapiramisnak a legalján az autót vásárló áll, akin mindenki keres. És akkor még nem beszéltünk minden állam kedvenc bevételi forrásáról, az üzemanyag árába beépített adókról, az útadókról, az önkormányzatoknak járó súlyadókról, a biztosításokról, a vizsgáztatásról. Biztos, hogy az autósok Budapest legnagyobb ellenségei?”