A nagyvárosi kerékpározás veszélyei

2020. június 16. 08:12

Biztos, hogy az autósok Budapest legnagyobb ellenségei?

2020. június 16. 08:12
Tóth Gy. László
Magyar Nemzet

„Elöljáróban tisztáznunk kell, hogy ez az írás kizárólag a nagyvárosi kerékpározásról szól, és nem kíván fellépni általában a kerékpározás ellen. Bármerre megy az ember, egyre több a normális közlekedést akadályozó kerékpársáv Budapest útjain. Ennek nyilván sokan örülnek, valószínűleg boldognak és felszabadultnak érzik magukat: végre tekerhetnek. Tartásukon látszik az önmegvalósítás határtalan öröme, elvégre az egyirányú utcába is behajthatnak, a forgalommal szemben. Kicsit veszélyes, de megéri. De hol közlekednek? Az autóúton, ami elvileg az autósoké, a buszoké, a troliké, a villamosoké, a teherszállítóké.

Tudjuk, hogy a közhangulat nem kedvez a tényeknek, de néhány összefüggést talán nem árt tisztázni. Az autóutakat többnyire az autósoktól különböző jogcímen elvett pénzekből építik és tartják karban. Az autók előállítása a modern gazdaság és a tudományos innováció egyik meghatározó eleme. A kutatás, a fejlesztés, az autógyártás, az értékesítés, az üzemeltetés és a karbantartás rentábilis munkahelyek tízmillióit jelenti világszerte. Ennek a gigapiramisnak a legalján az autót vásárló áll, akin mindenki keres. És akkor még nem beszéltünk minden állam kedvenc bevételi forrásáról, az üzemanyag árába beépített adókról, az útadókról, az önkormányzatoknak járó súlyadókról, a biztosításokról, a vizsgáztatásról. Biztos, hogy az autósok Budapest legnagyobb ellenségei?”

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 214 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2020. június 17. 22:02
" elvégre az egyirányú utcába is behajthatnak, a forgalommal szemben." Egyébként egyetértek az írással, de látszik, hogy valami krtékony fasz öt éve hogy megmérgezte a gondolkodásunkat. Akkor jelent meg kb. a KRESZ-módosítás (de lehet, hogy 10 éve is volt az már), hogy kerékpárral be lehet hajtani szembe az egyirányú utcába HA KI VAN TÁBLÁZVA. Ezt a teljesen lényegtelen körülményt kifelejtette valaki a cikkből, és azóta mindenki így tudja. Pedig baromság.
Jackripper
2020. június 16. 21:25
Én konkrétan a bringás "fajtához" tartozom.budapesten.nincs autóm.tekerés minden nap,télen nyáron.volt pár balesetem.és fizettem ha én voltam a hibás.de soha nem fizettek ha nem én okoztam a balesetet.boldog lennék ha a bringákon lenne rendszám és kötelező bizt.de az is biztos hogy minden nap(!) le tudnám biztosítózni a bringát az első 500 méteren úgy hogy teljes mértékben betartom a kreszt.szerintetek mi lenne az eredménye egy ilyen húzásnak?ha a bringával betartom a kreszt akkor anyázást,dudálást vagy még rosszabbat kappok.mit tegyek?
kaltran
2020. június 16. 21:13
HOGY A KÉP TELJES ÉS BUKOLIKUS LEGYEN, IDE MÁSOLOM AZ EREDETI TGYL CIKKET 2011-BŐL, KÁR HOGY A MAGYAR NEMZET ARCHÍVUMÁBAN A TELJES VÁLTOZAT MÁR NEM HOZZÁFÉRHETŐ. Elérte a kritikus tömeget a magyarországi öngyilkosjelöltek száma. Ez már önmagában is komoly társadalmi probléma lenne, ám akikről szó van, mások életét is kockáztatva próbálnak meg átlépni a túlvilágra. Közben arról beszélnek, hogy ők azok, akik nem szennyezik a környezetet, ráadásul egészségesen élnek. Valamelyik nap az autómban ülve balról egy kerékpáros tűnt fel mellettem. Miután öngyilkossági szándékához nem akartam asszisztálni, jóhiszeműen jobbra rántottam a kormányt, de ott sem volt hely, mert arról meg éppen egy motoros előzött. Mindez egy egyirányú, telített, háromsávos úttesten, ami azt jelenti, hogy a tőlem jobbra és balra eső sávban is haladt egy autó. De ma már a járdán sétálva sem vagyunk biztonságban. Közben a kerékpárosok egyre többen vannak, trendi lett ijesztő ufószerű lénynek öltözve mozgatni ezt a fémvázas micsodát, aminek a tulajdonosai beazonosíthatatlanok, így aztán azt visznek vagy küldenek a másvilágra, akit akarnak. A kerékpárosok a modern kor hőseinek hiszik magukat, pedig csak egy rosszul szervezett társadalom bomlástermékei ők. Vajon mi lehet azoknak a szülőknek a fejében, akik egysávos, szinte járhatatlan minőségű autóutak szélén kerékpárra ültetik a hat-nyolc éves gyermekeiket is? Hogy most együtt a család, mert együtt tekerünk? Tekerünk a tóra? Meg a pusztába? Persze a balliberális, szabadosság-központú médiamanipulátorok által megdolgozott közvélemény abszolút kerékpárpárti, hiszen ez is egy alternatív mozgalom, a szervezett világvárosi közlekedéshez képest más. És ami más, az mindig jobb annál, ami van. Éppen ezért nem tűrnek semmiféle szabályozást: jönnek szemből, oldalról, hátulról, autóúton, gyalogjárdán, hidakon, alul- és felüljárókban, játszótereken. És miután már elég sokan vannak, egyre agresszívabbak. Követelésekkel állnak elő, amiket az LMP zavaros identitású politikusai is támogatnak. Ebben is méltó utódai az SZDSZ-nek, és partnerei az MSZP-nek. De arról senki nem beszél, hogy ebben a rossz levegőjű, szmogos városban vajon milyen állapotban érkezik a kerékpáros esőben vagy mondjuk egy harmincöt fokos nyári napon a tárgyalásra. És miért köteles elviselni bárki, hogy munkatársa vagy tárgyalópartnere rosszul öltözött, ráadásul izzadt, füstös és büdös legyen? Ha az ember tartósan egy kék busz után teker, bizony nem árt zuhanyozni, átöltözni.
harpec
2020. június 16. 16:18
Kiszámoltam elégszer, hogy a relatíve alacsony fizumból megéri-e autót fenntartani, pedig bölcsész vagyok. Jelenleg 35000 Ft a havi költségem. Ez soknak is tűnhet, de napi szinten munkába járok, igaz nem messzi, de súlyokat kell cipelnem, bevásárolok hipermarketben, ami jóval olcsóbb, mint a sarki bolt, látogatom édesanyámat vidéken, ahová négy óra helyett (tömegközlekedéssel) másfél óra alatt jutok el, és még külföldre is eljutok, igaz, annak a benzinköltségét már nem számoltam bele, de az idén nem is játszik. A belvárost meg gondosan kerülöm, mert a parkolás valóban elvinné a munkadíjam tekintélyes részét. Titok nincs, csak mini méretű, olcsó, kis fogyasztású, alacsony költségű autót kell venni, és vigyázni rá. Taxit meg nagy fizetésű belvárosi jól keresők használnak. Amúgy a kilencvenes években volt egy munkahelyem, ahová bicajjal jártam. Én lennék a legboldogabb, ha ma is bekarikázhatnék reggel mondjuk kilencre, kertvárosból kertvárosba, max 10km-re, (és nem rákospalotáról Csepelre, vagy ahol épp munka van), zuhany, átöltözés, kávé, munka, du. időben haza, útközben veszek egy smoothie-t a juice bárban, otthon megrendelem a vacsit, vagy az osanból épp hazaszállított salit dobom össze, azután párommal kuckózva beszélgetünk meg egyebek, majd olvasgatok vagy netezek és 11 kor durmolok. Ja, persze.........
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!