„A #metoo kampányban a nők által előadott történetekben sokszor kilóg a lóláb, ugyanis kritikájukban legtöbbször a férfiak külsejét, vagyis a »kopaszságát« vagy a »sörhasát« veszik mindenek előtt célba. Ha nem annak kell ezt betudnunk, hogy androfóbiájukat, férfigyűlöletüket élik meg ilyen módon, akkor az az alapos gyanúnk támadhat, hogy a valódi problémájuk leginkább az, hogy nem Brad Pitt próbálkozott be náluk felhorgadt férfiassággal, hanem egy korosodó úr a szomszédból (»vén szatír«) vagy egy csendes, esetlen (»béna kocka«) kolléga a munkahelyről. Ellenben: ha a zaklató egy »alfahím« lenne, már rég eldicsekedtek volna a fodrásznál, hogy micsoda férfi-istennel fognak vacsorázni aznap este. Ők valahogy sosem kerülnek célkeresztbe. Nem mellékes az sem, hogy itt a nők elvárják már a gondolatolvasást is a férfiaktól, vagyis ha ők nem találnak vonzónak minket, akkor ezt találjuk ki próbálkozás, kezdeményezés nélkül is, de ha bejövünk nekik, akkor mielőbb kezdeményezzünk, mert különben rögtön mulyának kiáltanak ki minket, és különben is, hol vannak az igazi férfiak?
A #metoo-kampány keretében így semmi más nem történt, minthogy a zaklatás fogalmát a végtelenségig elinflálták. Itt fontos megjegyezni, hogy a »szexuális zaklatás« nem büntetőjogi fogalom, nem létezik ilyen vétség, csak »zaklatás«, amelynek viszont központi eleme a szándékosan háborgató, ismétlődő (!) interakció. A leírt esetek többségében szó sincs erről. Legalább ennyire fontos, hogy most sokan abba a pszichológiai természetű tévedésbe esnek, hogy (szexuális) zaklatásnak vélik azt, amikor nekik nem tetsző ember kezdeményez náluk. Valójában sokszor nincs is valódi zaklató jellege ezeknek a próbálkozásoknak, pusztán az »zaklatja fel« őket, hogy nem tetszik nekik a kezdeményező fél. Kitűnő példa erre Nyáry Krisztián Facebook-posztja is: ő férfiként esik bele ugyanabba a hibába, amibe a nők. Őt sem zaklatták, csak kezdeményezett nála egy meleg férfi, vagyis egy kettesben töltött este során megpróbálta elcsábítani. Ez egyszerűen nem zaklatás. Aki ezt állítja, képtelen elfogadni, hogy azoknak az embereknek is lehetnek vágyaik, akikkel mi nem akarunk kapcsolatot.