Egyre kínosabb a helyzet: előkerült egy dokumentum, ami igazolja, hogy hazudott Magyar Péter (VIDEÓ)
Bizonyítékkal állt elő a Fidelitas elnöke.
Akkor miért nem sikerült a miniszterelnök tanácsadóinak kommunikációval mérsékelni a veszteséget? Hol a hiba?
„Miért bukhatott el a krízis kommunikációs kezelése?
A magam részéről elsősorban a kommunikáció szakmai okait venném számba:
1. A közvélemény nem fogadta el azt az »toperációt«, amelyet az első nyilatkozataival el kívánt végezni a miniszterelnök. Nem fogadták el azt, hogy a politikával van a baj, nem a beszéddel és annak tartalmával. Hogyan is fogadhatná el, amikor olyan erős kijelentések vannak benne, olyan erős nyelvi szimbólumokkal dolgozik, mint: »hazudtunk«, a »trükkök százai«, vagy a »nem csináltunk semmit«. Ez világos, egyszerű, a köz számára érthető beszéd. Az elvont kategóriák, az elvont politikai szándékok, elvek, amelyeket felajánl érte az a közvélemény szemében nem válhat cserealappá.
2. Látnunk kell, hogy a választók nem adják fel számos csalódásuk ellenére sem a politikáról dédelgetett elképzeléseiket, ideáikat. Azt várják el tőlük, hogy aktívan a közért dolgozzanak, jól sáfárkodjanak a rájuk bízott hatalommal, a választóknak lehetőségeket teremtsenek és mindig igazat mondjanak nekik. Amennyiben ezeknek ellenkezője nyilvánvalóvá válik akkor a bizalmat megvonják tőlük. Főleg akkor látják ezt bizonyítottnak, amikor ezt maga a politikus vallja be. Ha pedig az a politikus maga a miniszterelnök, akkor mindennél gyorsabban elpárolog a bizalom.
3. A politika alapvetően különbözik a versenyszférától. Itt bizony erős és aktív ellenfelek vannak, akik csípőből »tüzelnek«. Az ellenfél hibáit azonnal kihasználják. A jó téma sokáig élhet, ha érdekek is fűzödnek hozzá, akkor megpróbálják majd sokáig »életben« tartani a témát. A Fidesz a mai napig használja Őszödöt, hiszen még 10 évvel utána is sokat beszélünk róla. A beszéd megjelenésekor azonnal »satuba fogta« a miniszterelnököt és addig »gyalulta«, amíg meg nem vált a miniszterelnöki pozíciótól. A művelet olyan jól sikerült, hogy az egész baloldalt sikerült elvékonyítania a téma segítségével.
4. A miniszterelnököt és a stábját kétszer is megkísértette a megoldás lehetősége. Az első kísértés az MTV székház hétfő esti ostroma volt. Adta magát az ötlet, hogy ezen túl már ne Őszödről, hanem erről beszéljenek. Így Őszöd toptémaként csak másfél napig élt. A rend pártján állók szerepéből próbáltak szövetséget kötni a nyilvánossággal. A másik kísértést a gazdasági válság későbbi keserű valósága adta, amely értelmezésük szerint a rehabilitáció lehetőségét hozhatta volna Gyurcsány Ferencnek. Úgy vélték a közvélemény felsorakozik majd a miniszterelnök mögé, mert akkora a baj. Akár az ördöggel is szövetkeznek majd csak megvédje valaki őket és a pénztárcájukat. Utólag már látjuk, mindkettő hiú ábrándnak bizonyult, csak elhúzta a folyamatot. Valójában a téma a mélyben teljesen devalválta Gyurcsány Ferenc presztízsét, politikai hitelességét.
Természetesen azt hozzá kell tegyem, - feltételezzük és reméljük - hogy a választó józan gondolkodása, morális igénye a legfőbb indoka annak, hogy nem tartotta a hatalomban az akkori miniszterelnököt. De bárki bármit is gondol a politikáról, politikai támogatója vagy éppen ellenfele az akkori miniszterelnöknek a kommunikációs szakma (és a politika is) kapott egy esettanulmányt és rengeteg tanulságot. Jól megfigyelhetjük az esetnél, hogy a kommunikáció közel sem olyan hatóerejű, mint sokszor azt a politika elvárná tőle. Meg van a kríziskommunikációnak a maga korlátja. Azon túl nincs lehetősége segíteni.”