„Feltűnő, hogy a kormány állítólagos kompromisszumkészsége pont a Klik szerepének és felelősségének tisztázása körül bicsaklik meg, jelezvén, sok mindent szabad kritikával illetni, de a Kliket csak úgy szőrmentén. A kormány szerint a Klik a rövidzárlatai ellenére összességében megfelelően működő, a továbbiakban is nélkülözhetetlen szakmai szervezet, amelynek akár jelentős személyi, szervezeti, működésbeli javítgatása indokolt lehet, de az oktatáspolitika lényegi átalakítása szóba sem jöhet. A Klik még túl fiatal intézmény, és zökkenőmentes működéséhez némi finomhangolásra van szükség. A kormány alapállása szerint ezen keretek között lehet tárgyalni; aki ezeken kívül van, az már pártpolitikai érdekeket képvisel, s mint tudjuk, a pártok önös érdekeket képviselnek, nem az országét. (Az ritka szerencsés konstelláció, hogy a Fidesz–KDNP érdeke pont egybeesik a nemzetével.)
Már csak azt kéne valahogy elhinni, hogy a Klik valóságos szakmai szervezet. A társaságot egy rekontraszelektált grémium (a kommunista káder volt kontraszelektált, a közülük kiválasztódott keresztény–nemzeti–konzervatív potentát a rekontraszelektált) hozta létre, azzal a kimondott céllal, hogy az oktatásra szánt költségvetési pénzeket harmonikusan, a szükségletek szerint osszák el. Ennek a célnak nem feleltek meg. A szegény kistelepülések iskoláiban továbbra is elzárták a gázt, megszüntették az áramszolgáltatást. De a korábban jól működő iskolák is a működőképességük hatására kerültek az alapvető eszközök hiánya miatt. Majd kiderült, hogy a Klik a szakmai ismeretek minimumával sem bír (szülői értekezletek jegyzőkönyvét követelte), majd egyértelművé vált, hogy a Klik területi vezetői nem kötelesek megindokolni a döntéseiket, ami összevág azon sötét gyanúnkkal, hogy a Kliket nem másért, hanem az iskolák maradék autonómiájának felszámolásáért hozták létre. Ezt a célt valóban jól szolgálja.”