Frakciókormányzás kontra Fidesz gazdasági holdudvar?

2015. február 11. 10:35

A képviselői önálló indítványok tipikusan olyan ügyek voltak, ahol a benyújtást követően rapid módon elfogadásra is kerültek a törvényjavaslatok. A reklámadóról szóló törvényjavaslat azonban nem ilyen.

2015. február 11. 10:35
Policy Agenda
Policy Agenda

A benyújtott javaslathoz képest sokkal érdekesebb, hogy miképpen akarja megoldani a láthatólag váratlan problémát a Fidesz politikai vezetése. Az elmúlt napok nyilatkozatai alapján mindegyik verziót megalapozták ideológiailag.

Az első lehetőség a legkézenfekvőbb az lenne, hogy áterőlteti a törvényt a Fidesz politikai vezetése a frakción. Ez nyilvánvaló erőpróba lesz arra vonatkozóan, hogy ki mennyi képviselő felett rendelkezik, azaz a gazdasági holdudvar képes-e blokkoló kisebbséget összeszedni. Természetesen ebben az esetben a társadalom felől akarják majd a harcot megnyerni azok, akik a kezdeményezés mellett vannak. Ezért szinte biztosan úgy módosítják a javaslatot, hogy a reklámadó bevétel címkézetten valamilyen össztársadalmi ügy megoldására legyen fordítható.

A második lehetőség a jegelés, és folyamatos fenyegetőzés. Ahogy korábban is bemutattuk nem egyedülálló egy parlamenti ciklusban, hogy akár éveket várakozhat egy törvényjavaslat anélkül, hogy érdemben megtárgyalná azt az országgyűlés. A javaslat kezdeményezői fenntartják az ötletet, mint fenyegetést, míg az ellenzők ehhez képest alakítják későbbi magatartásukat.

Ennek a verziónak az lehet a mindenki számára arcvesztés nélküli megoldása, hogy nem akar a jogalkotó szelektálni a reklámot sugárzók között. Azaz a közösségi médiát is ugyanolyannak tekinti, mint például a TV-t, rádiót, nyomtatott sajtót. A Facebook, Google és Youtube megadóztatása pedig egyelőre problémás. Ez menekülő utat ad arra, hogy amíg nem kerül kidolgozásra a közösségi média megadóztatását lehetővé tevő javaslat, addig a többi médiumra sem terjesztik azt ki.

A harmadik lehetőség a javaslat visszavonása lehetne. Ez a megoldás ugyanakkor egyértelművé tenné, hogy a kormánypárt politikai vezetése nem ura a gazdasági holdudvarnak. Ez már középtávon is erodálódáshoz vezethet, mivel viszonylagossá teszi az igazodási pontokat. Nyilvánvaló egy ilyen kimenetel igazából egyik fél számára sem elfogadható.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
heep
2015. február 11. 13:58
Ebből is látszik, hogy egy rossz ötletnek csak rossz megoldása lehet. Ez ennyire egyszerű.
Mich
2015. február 11. 13:53
Haha... hogy kerüli a ballibant a "Simicskát" - pedig nemrég még ez volt a legkedvesebb szavuk...!
Agricola
2015. február 11. 11:15
A harmadik lehetőség a javaslat visszavonása lehetne. Ez a megoldás ugyanakkor egyértelművé tenné, hogy a kormánypárt politikai vezetése nem ura a gazdasági holdudvarnak. Ausztriában is képes volt a reklámadó ügyében az ottani kormánya, jelezve azt, hogy az ottani kormánypárti politikai vezetése nem kiszolgáltatottja a gazdasági holdudvarnak. A NOL írja: "Miután Ausztriában bevezették az egységes ötszázalékos reklámadót, rövid időn belül 17,5 százalékkal csökkent a reklámpiaci szereplők száma." Mégis bevezették, bizonyára valamilyen racionális okból, ami felülírta a békák brekegését. Ausztriában is a "Homo Sapiens" emberi faj egyedei élnek, mégis zokszó nélkül elviselik az egységes ötszázalékos reklámadót. A ma élő emberek a Homo sapiens („értelmes ember”) faj, ezen belül a mai ember (Homo sapiens sapiens) alfaj tagjai. Még Bécsben is!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!