A baj az, pozitíve, hogy a magyar miniszterelnök lánya a barátaival nem képvisel semmilyen méltóságot, és az Operaházban a protokoll – mint ahogyan minden protokollnak – az alapja ez volna.
„A Magyar Állami Operaház protokollszabályzata lehetővé teszi, hogy két (talán három) közjogi méltóság ne csak személyesen, hanem családtagjaik és vendégeik is helyet foglaljanak a Páholyban, ezért 'jogtalanság' miatt felháborodni nem ér (persze attól még lehet). Továbbmegyünk, bizonyos rendezvények esetében - pl. az Operabál - szinte bárki, akikről a rendezők úgy döntenek, ide is bemehetnek, itt lehet és szórakozhatnak. (...)
A baj az, pozitíve, hogy a magyar miniszterelnök lánya a barátaival nem képvisel semmilyen méltóságot, és az Operaházban a protokoll - mint ahogyan minden protokollnak - az alapja, ez volna. A »ki vagy te?« kérdésére válaszképpen, ilyenkor kevés, hogy »az apám a miniszterelnök«,mert pár év és már lehet, hogy nem az. És mellesleg a miniszterelnök éppen nem is volt jelen, tehát nem a vendégeként volt jelen a néhány barát, hanem a lánya hordozta volna a méltóságot, amely kapcsán ott vendégek lehettek volna. Csak éppen a méltóság nem volt sehol, amelyre még egy Göncz Árpi bácsi is valamennyire adott, hiszen személyesen vitte el az unokáit az előadásra, nem a felesége, vagy a lánya vitte el az unokáit. De mondjunk jobb példát is; Horthy Miklós kormányzó általában a feleségével ment csak az előadásokra (nagyon szerette az operát, egyik kedvence a Carmen volt, amelyet, amikor csak tehette, megnézett, kedvenc énekes Caruso volt), ilyenkor mindig meg is kapta az őt megillető Királyi Páholyt, itt látta vendégül a kormányzói Magyarország egyetlen koronás vendégét, II. Viktor Emánuel olasz királyt is (ld. kép). Menye, fiai önmagukban nem kérték ezt a helyet.