Szeretnék vétójogot

2014. október 03. 09:16

Hogy veszítek a jogosítványaimból, az nem sanszos, hogy nyerek hozzájuk, arra van némi esély. Interjú.

2014. október 03. 09:16
Tarlós István
Tarlós István
444.hu

Szerez újabb jogosítványokat a választás után? Mi lesz a dolga?

Hát, hogy mi lesz a dolgom, azt többékevésbé sejtem, tekintve, hogy 25 éve foglalkozom ezzel az iparral. Hogy veszítek a jogosítványaimból, az nem sanszos, hogy nyerek hozzájuk, arra van némi esély, legalábbis a miniszterelnökkel folytatott eszmecseréim alapján. De hogy ez a hatáskör­növekedés maradéktalanul meglesze, azzal várjuk ki a végét.

Milyen jogosítványokat szeretne?

Most mondjam meg?

Igen.

Talán egyetértünk abban, hogy egy közel kétmilliós város vezetése jelent némi felelősséget. Ennek akkor lehet megfelelni, ha tartoznak hozzá alapvető feltéteket biztosító jogosítványokat. Szeretnék vétójogot. Ahhoz, hogy ésszerűtlen őrültségeket megakadályozhasson egy polgármester, ahhoz erre szüksége van. Nyilván bizonyos kinevezési jogokra is. De van még, csak most ezt a kettőt ragadtam ki. (...)

Akkora lesz a dugódíj, hogy a 4­-es metró veszteségeit pótolja?

Azt reméltem, hogy az interjú alatt másról is fogunk beszélgetni, ám most kicsit megrendültek ezek a reményeim, de egye fene, tudomásul veszem, hogy megint én magyarázkodom a Demszky- szerződések meg a Demszky­adó ügyében. Megszoktam már ezt…

Nem ezért lett polgármester? Pontosan tudta, hogy Demszky után következik, tudta azt is, hogy át fogja adni a 4-es metrót…

Nem azért lettem főpolgármester, hogy Demszky Gábor és a szocialisták ügyvédje legyek, hanem azért, hogy más szellemben tevékenykedjek, és ebben a vonatkozásban talán valami az asztalra került, de ha ez a vágyuk, akkor maradjunk ennél. Még egyszer elmondom, de ma utoljára. Van egy szerződés az unióval az egyes szakaszra. Hogy ezzel a szerződéssel ne legyen baj, be kell vezetni a dugódíjat, amit már Demszkyadónak neveznek. Csak így lehet elszámolni. Ez a kérdés egyik fele.

A másik fele, hogy valamikor az elődeinknek nyilatkozniuk kellett arról, hogy ez a beruházás gazdaságos lesz­e. Ha ezt nagyon leegyszerűsítjük, akkor kénytelen vagyok azt mondani, hogy az elődeink fedezet hiányában vállaltak egy kötelezettséget. Ez egy súlyos kategória, nem is akartam eddig kimondani.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 67 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ángyán Páván
2014. október 03. 13:01
A gyalogosok, biciklisek, tömegközlekedést használók számára élhetőbb lehet Budapest belvárosa, ha sikeresen lezajlik az idén júliusra tervezett forgalomkorlátozási kísérlet - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese kedden sajtótájékoztatón. Az origo.hu hétfőn azt írta: egy elkészült tanulmány szerint lezárnák Budapest több fő közlekedési útvonalainak egy-egy sávját, így idéznének elő mesterséges dugókat, hogy a főváros tesztelhesse forgalomcsökkentési terveit. http://hvg.hu/itthon/20090519_ikvai_szabo_imre_mesterseges_dugok
kurbitalis
2014. október 03. 12:29
"hogy ez a beruházás gazdaságos lesz­e." lesz - e Komolyan felmerült bennem, hogy a 444-nél csak analfabétákat alkalmaznak, van van ott néhány írástudó is?!
kurbitalis
2014. október 03. 12:26
" ha tartoznak hozzá alapvető feltéteket biztosító jogosítványokat." jogosítványok Nem lehetne magyarul, slapaj elvtárs?!
kurbitalis
2014. október 03. 12:25
"De hogy ez a hatáskör­növekedés maradéktalanul meglesze, azzal várjuk ki a végét." meglesz - e
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!