„Nagy értéktartalommal bíró kérdés, hogy hogyan viszonyul az ország a piachoz és az államhoz, ahhoz a rendszerhez, amelyet a Fidesz-kormány most kialakít. Én ezt egy nagyon dermesztő rendszernek találom, két ok miatt is: egyrészt, az állam nem tudja a gazdaságot sikeresen működtetni, másrészt az orbáni rendszerben az állam jelöli ki melyek a sikeres vállalkozások és melyek nem. A reklámadó jó példa erre, amely brutálisan megadóztat egy sikeres tv-t, miközben egy kevésbé sikereset feltunkol és fenntart állami hirdetésekkel.
Ezek fontos kérdések, szerintem van bőven lehetőség arra, hogy az ilyen ügyek mentén megkülönböztessük magunkat a többi ellenzéki párttól. Fontos, hogy az önálló arcunkat saját témákon és ügyeken keresztül tudjuk bemutatni.(...)
Sok ember nem érti, hogy a szabadság valójában mit jelent – hogy saját választásaink legyenek, a teljesítményüket megfelelőképpen ismerjék el –, ezeket egyelőre mi sem tudjuk megfelelően elmagyarázni.
De biztos, hogy ez a legfontosabb érték az emberek számára? Sok olyan kutatás van, amelyből süt a Kádár-nosztalgia, hogy az állam majd megoldja, nem baj, ha nincs akkora szabadság, ha kicsit jobban élünk... Tehát lehet, hogy az emberek más típusú válaszokat várnak, mint amilyeneket önök adnak.
Nyilvánvaló, hogy eddig nem tudtuk jól elmondani, más nyelven keresztül kell tudnunk beszélni. De a legfontosabb, hogy az állam nem tudja megoldani az emberek életét. Lehetőségeket tud adni és segítséget.
Mivel tudnak szemléletet formálni?
Most kezdünk egy új politika időszakot. A diagnózisban jól állunk. A választások világos eredményt hoztak, megmutatták többek között, hogy a Fidesznek egyértelmű támogatottsága van Magyarországon más politikai erőkkel szemben. A következő évek feladata, hogy milyen pontokon tudjuk a Fidesz galádságait tetten érni, és hogyan tudjuk a lényebében kizárólag politikai kommunikációra irányuló kormányzásról lerántani a leplet.”