Áprilisi tréfa Hoffmann módra

2014. május 04. 15:04

A pedagógia, mint oly sok más szakma képviselői is jól tudják, hogy az órán, élesben tökéletesen másképp mennek a dolgok, mint papíron.

2014. május 04. 15:04
Miért Rigó
Tutiblog

„Április 30-a nagy nap a magyar pedagógustársadalom életében. Akiket ugyanis nem pusztított még el a Tanári Portfólió elnevezésű dögvész, azok bizton számíthatnak arra, hogy túlélik a paksi bővítést, és egy-két ezer forintnyi ruhautalvánnyal is többet fognak kapni, ha bejön az átsorolás. Azért is nem többet, mert a portfóliós buli elvitte a többi pénzt. Ez a nagyszabású, tökéletesen értelmetlen, pusztán súlyos idegkárosodást okozó köldöknézegetős pótcselekvés a következő kérdésre ragadtatott engem. Sosem hittem volna, hogy eljutok idáig.

Szóval… Miért nem lehet ezt a pénzt – komolyan leírom – lélegeztetőgépre költeni. Komolyan, miért nem?

A pedagógusok munkáját önfeljelentő jelleggel mérni hivatott tanári portfólió hónapok óta lázban tartja a hazai pedagógusokat, így nem meglepő, hogy az oktatás színvonala ugyanezen hónapokban kétségbeejtő szintre süllyedt. A pedagógusoknak nem volt ideje tanítani, Hoffmannal keltek-feküdtek. (...)

De az, hogy a tanárok ezt a tortúrát alapvetően ilyen csöndes belenyugvással viselték, és egyetlen gyorséttermet, vagy kukát sem gyújtottak fel, az annak köszönhető, hogy a tanári hivatás legalapvetőbb ismérve a türelem. (...)

Ha más oldalról közelítjük meg a dolgot, akkor ez a portfólió igazából fincsi dolog a tanároknak. Egy kitűnő ötlet. Mert a pedagógusok, miközben kitöltik azt, igaz képet kaphatnak azokról az emberekről, akik a hivatalban bürokrataként vagy szakértőként dolgoznak, sokkal magasabb bérezés fejében, és tökéletesen idióták. Képesek értelmetlen és modoros kérdések megfogalmazására. Képesek elképzelni, milyen lenne, ha tanárok lennének. De persze, mivel szakértők, drága pénzen bármivé tudnak válni fejben. Ehhez képest a pedagógia, mint oly sok más szakma képviselői is jól tudják, hogy az órán, élesben tökéletesen másképp mennek a dolgok, mint papíron. Úgy, ahogy az élet, vagy akár az aktuális időjárás diktálja. Ez az ellenőrzés nagyjából arról szól, hogy úgy történik-e az iskolákban a tanítás, ahogy azt a didaktikakönyvben leírták az okosok.

Tisztelt Hoffman Rózsa, a feleletet ezúton, ingyen megadjuk, esetleg egy kör sörért. A válasz az, hogy nem, nem úgy történik!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 83 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
dadóka
2014. május 05. 11:52
37 éve tanítok. Megírtam az egyszerűsített változatot. Megalázónak tartom és csak fokozatos béremelést szolgálja. Sokkal egyszerűbben és tényszerűbben meg lehetett volna oldani a fokozatba sorolást. Most a fiam is és én is P. I. vagyunk. Jó ez így? Természetesen a bérem a korom miatt több, de P. I. Köszönöm, de miért nem kaphattuk meg a "Mesterpedagógus" fokozatot egy megjelölt pótlékkal. Természetesen még ezen sem múlhatott volna az elnevezésben való különbségtétel.
Tündér_Lala
2014. május 04. 19:06
Én sem egészen értem. Magyar idejében a "szabad" tanárok önállóan tervezték meg tanításuk menetét, tantervüket stb.,stb. Most pedig ez a dolog a megoldhatatlan feladat ? Hogyis van ez ?
Ouroboros
2014. május 04. 17:35
Ez miez? Nem akadt volna helyette egy Kelemen Annácska-mélyinterjú?
várúr
2014. május 04. 17:12
Ha a tanárok saját munkájukat, saját terveiket pár oldalon még leírni sem képesek, hogy a fenébe akarnak tanítani? Hogy akarnak dolgozatot íratni? Ahány pályatévesztett, lusta, gyönge pedagógussal találkoztam főisk. vendégtanárként, annyi portfólió marad kitöltetlen. És még így is nehéz lesz tőlük megszabadulni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!