Malév-leállás és az értelmezések csatája

2012. február 05. 09:17

Kinek hoz, és kinek visz majd támogatottságot a Maláv bezárása?

2012. február 05. 09:17
Kumin Ferenc
Kumin szerint

„Emberi oldalról nézve – és a politikában mindig ez a fontosabb – azonban inkább tragikus egy ilyen hirtelen kimúlás. Ott vannak, akik nem tudtak ma már a járatukra felszállni, ott vannak az alkalmazottak, a beszállítók – sokan vannak, akik azonnal vagy nagyon rövid időn belül rendkívül rosszul jártak, a hírmédia is könnyebben tudja az ő sorsukon keresztül elmesélni ezt a napot. Egy ilyen jelentőségű negatív esemény árnyékában azonnal beindul a politikai gőzgép: kié a felelősség? Kinek hoz, és kinek visz majd támogatottságot a Maláv bezárása?

A kérdésre nincs egyszerű válasz. A legegyszerűbb, legkönnyebben dekódolható értelmezés szerint ebben a kormányzati ciklusban jutott el a vállalat a csődig, tehát ennek az időszaknak a bűnlajstromát gyarapítja majd ez az eset is. Ennél eggyel összetettebb, de szintén nem túl bonyolult az a magyarázat, amely szerint bármilyen állapotban is volt a légitársaság, ennek a kormánynak lett volna a dolga valahogy életben tartani és egyúttal rendbe tenni. 
Oszkó Péter kritikus nyilatkozata ez a vonalat képviseli.

Nem marad azonban muníció nélkül a kormányoldal sem, csak annyiban nehezebb a dolga, hogy az értelmezése némileg összetettebb, és évekkel ezelőtt történt eseményekre mutat vissza. Ez sosem különösebben hálás pozíció, a közvélemény az idő múlásával egyre kevesebb lelkesedéssel fogadja az ilyen retrospektív magyarázatokat. Az ő verziójukat szolgálja ugyanakkor, hogy a Gyurcsány-kormány idején megkötött privatizációs szerződés és az azt követő események annyi sebből véreztek, hogy ezekre még azok is emlékeznek, akik általában nem különösen fogékonyak a vállalati hírekre.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Korhely
2012. február 05. 20:08
Feri, akkor lennél hiteles, ha nem minden írásod érne véget azzal a következetésel, hogy "ebből is Orbánék jöttek ki jól". Sajnos, minden írásod olyan, mint egy Columbo-film forgatókönyve: már az elején tudjuk, hogy ki a gyilkos. Ja, és persze a végén mindig le is leplezik. Na, ezért most egy ideig nem olvaslak. Majd akkor leszek rád újra kíváncsi, amikor Orbánék elbuknak a választásokon. Bár szerintem akkor is azt hozod majd ki a végén, hogy ők győztek. Na, ciao!
bmucsai
2012. február 05. 18:46
Tragikus persze, hogy az állam nem segíthet a MALÉV-on, de jólenne, ha az EU a bankok esetén is ilyen következetes lenne, és oda se kéne pénzt adni! Néhány bankot is csődbe kéne már vinni!
Teknős
2012. február 05. 13:34
Azta ! A piac milyen gyorsan reagál. Péntek reggel leáll a malév, délután már itt vannak az egyik légitársaság gépei Ferihegyen. Akarom mondani a Lisztferencen. A szombati MN-ben, meg már egészoldalas reklámban hirdeti meg a jegyárakat. Valaki megkérdezte itt tegnap, hogy mit csinál most Lászlóné. Azt hiszem én sejtem. Hülye unió.
szigno57
2012. február 05. 13:15
"A kérdésre nincs egyszerű válasz. A legegyszerűbb, legkönnyebben dekódolható értelmezés szerint ebben a kormányzati ciklusban jutott el a vállalat a csődig," Van egyszerű válasz - ide vezet, ha az állami vállalatot fejőstehénnek nézzük... Azon kívül, akinek egy csepp esze van, fel tudja mérni, hogy erről a rókáról ki húzutt le az egynél több bőrt.. valamint, a csőd az egyetlen olyan ezköz, amellyel további még nagyobb veszteségeket ne kelljen elszenvedni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!