Gárdamellény a kecskesajton

2011. február 16. 09:11

Az álpatrióta propagandában általában alapérvelés, hogy a magyar élelmiszerek kitűnő minőségűek, sőt párjuk sincsen.

2011. február 16. 09:11
„Vicces jelenség ez a globális provincializmus: a magyar termékek vásárlására buzdító butuska reklámot egy kanadai klipből nyúlták (vásárolj kanadait); ismerőseim között van megrögzött multiellenes, aki évek óta csak külföldön dolgozik, meg olyan is, aki német rendszámú autóból, Szlovákiában adózó cég éléről támogatja lelkesen a magyar gazdasági álpatriotizmust.

A mindenben ideológiai csatát kereső, kardcsörtető verbális kuruc pedig egyetlen másodperc alatt válik hiperkonformista kádári kisemberré az áruházi pult előtt. Ebben biztosan világklasszisok vagyunk.

Egyébként, apropó kisember, az export-import melletti érvek közé föl lehet írni, nyugodtan, akár az első helyek valamelyikére, hogy tudniillik nem a multik nemzetközi összeesküvése és földön túli gonoszsága erőlteti a hipermarket polcaira a spanyol paradicsomot, egyiptomi hagymát és olasz körtét, hanem például az a vásárlói igény, hogy minden zöldség- és gyümölcsféle legyen kapható az év minden szakában, ráadásul olcsón. Azt már itt el nem tetszik magyarázni senkinek, hogy friss paprika nincs februárban.

Van ebben a katyvaszban minden: elkeseredett identitásteremtési kísérlet, rendes adag édes-bús nosztalgia, önbecsapás dögivel. Legalább annyira vehető komolyan, mint Vona Gábor gárdamellénye.

Amikor először találkoztam az interneten küldözgetett, a magyar élelmiszer-ipari termékek vásárlására biztató, azok minőségi fölényét bizonygató (és Kanadából importált) filmecskével, éppen úgy adódott, hogy magyar vajat vásároltam a közeli közértben. Nagy nemzetiszín sáv volt rajta, nevében is magyarságát hirdette, plecsnit is raktak rája, hogy eredeti magyar minőség. Olyan pocsék vajat évek óta nem ettem.

A már többször idézett reklámfilmben, de az álpatrióta propagandában általában alapérvelés, hogy a magyar élelmiszerek kitűnő minőségűek, sőt párjuk sincsen. A videó ezt ráadásul paradicsommal, almával, vöröshagymával illusztrálja, márpedig ezekből alig találni elfogadható magyar minőséget, úgy kell fölfedezni egy-egy termelőt néhány eldugott piacon.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 122 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tutti
2011. február 16. 17:32
A rusnya alkoholista pofáját látni sem szeretem ennek az alkesz újpetinek, de amit mond abban van némi ráció. Ugyanis az, hogy vegyél magyar árut, nagyon gyenge szlogen, mert vagy nincsen megfelelő minőségű, vagy azt az aprócska dolgot, hogy piros fehér zöldben pompázik a romlott tej még romlott tej! Arról nem is beszélve, hogy gerinctelen magyar felvásárlók szaré-hugyé megveszik a paraszttól a cuccot, arrébb mennek vele két falut és el akarják adni 5-10 szeres haszonnal. Így nem is működhet! Nagyot kéne ennek az országnak agyilag nőni, ahhoz hogy azt a hazai termék védelmet el lehessen érni amit a sokat emlegetett francia bagázsnak megy! Na mindegy a végső következtetés pedig az, hogy az összes hazaáruló idegenszívű komcsi újpeti és társi kapják be a faxot!!!
hupikéktörpike
2011. február 16. 15:36
Uj Péter feltalálta a spanyolviaszt; igen, nem olyan csodálatos a helyzet egyáltalán, de ha nem is próbálkozunk magyar élelmiszereket venni és közben párhuzamosan a minőségen is változtatni, még ennél is szarabb lesz; és akkor aztán tényleg marad, kizárólagosan, a német fetasajt meg a holland csirke. Még másfélmillió munkanélkülivel vidéken. Zárójelben megjegyezném, most már csak praktikus okokból sem ártana védni a saját mezőgazdaságunkat; ha így megy tovább olyan élelmiszerárrobbanás lesz, hogy belepistulunk. Akkor majd tényleg nem éri meg ideszállítani nemtomhonnan- feltéve, hogy valaki egyáltalán el akarja adni.
Mitya Ivanov
2011. február 16. 13:48
az a külföldi áru, amit idehoznak (pl. a camembertnek csúfolt penészes lengyel ömlesztett sajt, vagy a 3 napos hűtóben tárolt anyatejhez hasolíto szlovák szar, vagy a fűrészporos német rúdszalámi) az azért olcsó mert szar, fos. A magyar meg megveszi, mert olcsó, a végén meg kidobja.
Mitya Ivanov
2011. február 16. 13:44
UP-nak nem szempont a lokális előállítás. Mert ő egy globalista, multikulti kozmopolita ember. Én nem vagyok az, ezért ahol lehet, ott magyar árut keresek és veszek
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!