Gázolt a villamos, mentőket kellett hívni
Embert gázolt a villamos Budapest II. kerületében.
A Fidelitas kezdeményezi, hogy a havi BKK diákbérletet használók is kapjanak 50 százalékos kedvezményt a MOL BuBi éves díjából, ne csak azok, akiknek éves BKK bérletük van. Szerintük a fiatalok számára túl magas a közösségi kerékpárkölcsönző éves díja, ezért a kedvezmény jótékony hatással lenne a rendszer használatára.
A Fidelitas kezdeményezi, hogy a budapesti közösségi kerékpárkölcsönző rendszerben a bizonyos felhasználóknak biztosított 50 százalékos kedvezményt a diákokra is terjesszék ki. Böröcz László, a szervezet ügyvezető alelnöke ezt az MTI-hez kedden eljuttatott, Tarlós István főpolgármesternek hétfőn írt levelében kérte. Mint írta, túl drágának találják a kerékpárok 18 900 forintos éves díját a fiatalok számára, ezért kéri, hogy az éves BKK bérletet használókra vonatkozó 50 százalékos kedvezményt a 30 napos diákbérlettel utazókra is terjesszék ki. Hozzátették: a lehetőségekhez mérten indokoltnak vélnek magasabb árengedményt is. Közlésük szerint a kedvezmény kiterjesztése jótékony hatással lenne a diákbérletek vásárlására és a Mol Bubi használatára egyaránt.
A rendszert áprilisban indítják, a város több pontján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már kihelyezte a kerékpártárolókat. A kerékpárkölcsönző-rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók napi 24 órában bármikor biciklire ülhessenek és használat után a kerékpárokat egy tetszőleges állomáson adhassák vissza. A belvárosi zónában 300-500 méterenként lesznek gyűjtőállomások.
A kerékpárokat a Csepel Kerékpárgyártó és forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja. A T-Systems Magyarország Zrt. végzi a rendszer-integrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH szállítja. Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztés több mint egymilliárd forintba kerül. A rendszer névadó szponzora a Mol, az olajipari vállalat a működési költségek jelentős részét magára vállalta.