Meghajtórendszerek vizsgálata
Amíg a Perseverance Mars rover a vörös bolygón tartózkodik, addig a földön a mérnökök azon dolgoznak, hogy tovább fejlesszék a potenciális meghajtási technológiákat, hogy megtörténhessen az első emberi Mars-küldetés. A NASA jelenleg kétféle nukleáris meghajtórendszert vizsgál: nukleáris elektromos és nukleáris termikus meghajtást.
A nukleáris elektromos meghajtórendszerek sokkal hatékonyabban használják fel a hajtóanyagot, mint a vegyi rakéták, de alacsonyabb tolóerőt biztosítanak. Egy reaktorral villamos energiát állítanak elő, amely feltölti a gáz hajtóanyagokat, mint például a xenont vagy a kriptont, az ionokat pedig tolóerőn keresztül nyomja ki, ez hajtja előre az űrhajót. A kis tolóerőt hatékonyan alkalmazzák, ami így hosszabb időre gyorsítja fel az űrhajókat.
A nukleáris termikus meghajtó technológia, nagy tolóerőt és kétszer nagyobb hajtóanyag hatékonyságot biztosít, mint a vegyi rakéták. A rendszer működése során a reaktorból a hőt folyékony hajtóanyagba továbbítja. Majd ez a hő, a folyadékot gázzá alakítja, amely egy fúvókán keresztül kitágulva tolóerőt képez.
A NASA az Energiaügyi Minisztériummal (DOE) összehangolva az iparágtól kért előzetes reaktortervezési koncepciókat egy nukleáris termikus meghajtórendszerhez. Jim Reuter, a NASA űrtechnológiáért felelős főigazgató-helyettese július 13-án jelentette be, az Amerikai Asztronautikai Társaság Glenn Emlékülésén, hogy egy éves szerződést kötöttek három tanulmány megírására, egyenként nagyjából 5 millió dollár összegben. Ennek keretében a pályázóknak el kell készíteniük a nukleáris termikus meghajtás megvalósításáról szóló koncepciós tervüket.