„Dühös vagyok a németekre” – elszabadultak az energiaárak Svédországban
Nem kellett volna bezárni az atomerőműveket a miniszterelnök szerint.
A borpiac csökkent, sörből viszont többet adtak el: ez volt a 2014-es év tanulsága Németországban. Hogy ez a focivébé miatt történt vagy sem, a következő évek eladási adatai alapján kiderül.
Mennyiségben 2,4 százalékkal, értékben 1 százalékkal kevesebb bort vásároltak a németek, számolt be keddi sajtóközleményében a Deutsches Weininstitut. A GfK friss felmérését alapul vevő közlemény beszámol arról is, hogy a német borok piaci részesedése a németországi borpiacon szintén csökkent: már csak 45 százalékos. Rövidtávon nincs mitől félniük: a piacmásodik Franciaország 15 százalékos, a piacharmadik Olaszország 14, míg a piacnegyedik Spanyolország 8 százalékos szeletet hasít ki a német borpiacból.
A Deutsches Weininstitut vezetője, Monika Reule a 2013-as évjárat átlag alatti termésmennyiségével indokolja a német borok piacvesztését. Úgy látja, a 2014-es év minőségben és mennyiségben is remek termése visszanyeri majd a fogyasztók bizalmát. A német borpiacon a fehérborok aránya egyre növekszik, most éppen 42 százalék, a vörösöké csökken, most 48, a rozé enyhe növekedéssel 10 százalék körüli.
Kifejezetten jó évet zártak viszont a német sörfőzdék: mint arról a közszolgálati Tagesschau beszámolt, a német sörpiac nyolc év óta először tudott növekedni. Míg Max Mustermann 2013-ban átlagosan 106,6 liter sört gurított le a torkán, addig tavaly egy pohárral több, 106,9 liter csúszott le. A német sörpiacon a pilsnerek továbbra is 50 százalék fölötti részesedést tudhatnak magukénak, de egyre több fogy az alkoholmentes sörökből is. A sör térhódítását nem csak a focivébének tudják be, hanem az egyre növekvő, főként Kínába és az Egyesült Államokba irányuló exportnak is.