Egységes logó készült a magyar boroknak a Nemzeti Bormarketing Program keretében, amit akár minden palackon szerepeltetni lehetne. A logó és a hozzá kapcsolódó új arculat használatát a Magyar Turizmus Zrt. a magyar borok népszerűsítésére ingyenesen biztosítja a borászatoknak.
A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatósága ezentúl A magyar bor arculati kézikönyvében meghatározott formai és tartalmi elemeket használja külföldön és belföldön egyaránt. Céljuk, hogy a „Magyar bor” illetve a „Wines of Hungary” vizuális azonosító jegyeit minden kommunikációs rendszerben bevezessék és megismertessék.
„Hazánkban szakmai evidenciaként is megállapítható, hogy a kisebb méret, illetve a szétaprózottság miatt elengedhetetlen az egységes, nemzeti szinten szerveződő kommunikáció. A magyar borszektor számára rendkívül fontos, hogy az ágazat következetesen alkalmazzon egy integráló erővel rendelkező jelképrendszert. Ez az erős piaci- és marketingtényező nagyban hozzájárulhat a magyar bor pozicionáláshoz, elismertségéhez” – áll a cégnek a Bor.hu-n megjelent friss közleményében.
A logó így néz ki angol szöveggel:
Így képzelik el az egyes pincészetek címkéin a közös logót:
Így nézne ki a logó a borospalackok palástján:
Így képzelik el a logót a dugót/csavarzárat fedő kapszulákon:
Így nézne ki a logó a parafadugókon: