Júniustól 9 eurós bérlettel lehet utazni egész Németországban

2022. május 21. 08:25

A kedvezményes utazási konstrukciót az energiaárak növekedése miatt vezették be.

2022. május 21. 08:25
null

A német törvényhozás felsőháza jóváhagyta pénteken a kilenc eurós tömegközlekedési bérletről szóló, 2,5 milliárd eurós tervet, ami azt jelenti, hogy június elsejétől három hónapig havonta nagyjából 3500 forintos összegért olyan bérletet lehet vásárolni, amely

érvényes lesz minden buszra, villamosra, metróra, helyközi és regionális vonatra

– számol be a Politico.

A bérlettel egész Németországban hatalmas kedvezménnyel lehet utazni. Összehasonlításképp: jelenleg a Berlin mindössze két belső tömegközlekedési zónájába érvényes havi bérlet kerül 86 euróba, azaz nagyjából 33 ezer forintba.

A kedvezményes tömegközlekedési bérletet

az energiaárak növekedése miatt és az orosz energiaimporttól való függőség csökkentése érdekében vezették be.

A kritikusok tömött buszokra és vonatokra számítanak

Volker Wissing közlekedési miniszter szerint a kedvezmény lehetőséget teremt a tömegközlekedést üzemeltetők számára, hogy meggyőzzék az autótulajdonosokat a tartós átállásról. A kritikusok szerint azonban az új konstrukció a tömegközlekedés túlterheltségét, tömött buszokat és vonatokat fog eredményezni – írja a portál.

Nyitóképünk illusztráció. Fotó:Pixabay

Összesen 99 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2022. május 23. 22:59
Ez lényegében ingyen tömegközlekedést jelent. Vagyis ki kell vetni egy tömegközlekedési plusz adót, valahol valamire. Nem ördögtől való egy közjószág közjószágként való kezelése. Meg lehet spórolni a jegy értékesítéssel, az ellenőrzéssel és a nem fizetők büntetésével járó minden költséget, cserébe az így kieső különbözetet valahogy szét kell teríeni az adózókon. Összességében vannak rá működő példák, érdekes lenne látni egy számor erre, hogy ha az ÁFÁ-t 28-%-ra emelnénk, akkor abból a +1%-ból kijön-e minden tömegközlekedéssel kapcsolatos kölség. 1 százalékpont 200 milliárdot jelent. A BKV 2019-es jegybevétele szűk 70 milliárd volt. Cserébe nem kell jegy, nincs kaller, sem ellenőr, sem sorbanállás és még csak az elektronikus jegyrendszer sokmilliárdos kölsége is megspórolható lenne.
Akitlosz
2022. május 21. 22:32
Lehet, hogy jó ötlet, majd kiderül. A közlekedési költségek annyira magasak, hogy nem érdemes elmenni dolgozni, ha sokat kell utazni.
balbako_
2022. május 21. 21:07
És a német burger leteszi az automobilt?
foldizs
2022. május 21. 20:36
Ismét látszik, hogy hú, de szarul megy a német gazdaság :D :D :D
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!