Egy budapesti templomnál látták utoljára, egy szír börtönből került elő az amerikai férfi
Travis Timmerman arról is mesélt, milyen volt hónapokig az Aszad-rezsim börtönében ülni.
Adatok nélkül minden ügyvéd csak egy véleménnyel rendelkező átlagos jogi képviselő.
„Azzal szembesülve, hogy egyre több a pénzügyi problémákkal küszködő ügyfél, s a bíróságokat az arányosság követelménye soha nem látott módon teszi próbára, az ügyvédek számára a perköltségek csökkentésére irányuló új módszerek kidolgozása jelent kihívást. A választ mindenki a technológiától várja.
Ami a fejlett technológiák használatát illeti, láthattuk, hogy a világjárvány következtében milyen földrengésszerű változások következtek be a bíróságokon; elég, ha csak az elektronikus aktákra és a virtuális tárgyalásokra gondolunk. Mindeközben az ügyvédi irodák példás fordulatszámmal álltak át a távmunkára. Ezek a fejlemények nyilvánvalóan olyan költségcsökkentő hatásokkal bírnak, amelyek minden bizonnyal túlélhetik a világjárványt is.
Csakhogy – rátérve magára a pereskedésre – a technológia még ennél is több lehetőséggel kecsegtet.
Tavaly Alex Oddy (…) betekintést engedett abba, hogy ügyvédi irodája miként hasznosítja a technológia lehetőségeit.
(…)
Különösképp az ügyvédi iroda által korai felhasználóként alkalmazott „peroptimalizációt” (’litigation analytics’); egy olyan eszközt, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend, és amelyet egyre több jogi segítségnyújtó szolgálat alkalmaz.
Az optimalizációs eszköz a nyilvános ítéletek robusztus adatbázisában képes keresni, amelynek tartalma szerteágazó szempontok szerint válhat böngészhetővé. A technológia képes elárulni, hogy egy bizonyos ügytárgy mekkora eséllyel nyerhető, veszíthető el, illetve, hogy e bizonyos tárgyban mekkora eséllyel szoktak megállapodni. Mindemellett képes a keresett bíró vagy adott esetben akár a perben fellépő fél, vagy jogi képviselő korábbi viselkedéséből is következtetéseket levonni. Így például jelentés készíthető a jogi képviselő sikerrátájáról, az adott szakértő által leadott szakvélemények elfogadottságáról, stb.
(…)
A fentieken túl a technológia – hasznos többletinformációk nyújtásán keresztül – szerepet kaphat az ügyfelekkel való kommunikáció során is. Az (…) ügyvédi iroda által alkalmazott „döntésfa” egyfajta grafikus felület, amelyet az ügyfél elé tárva az illető vizuális eligazítást kaphat arról, hogy döntései milyen potenciális kimenetellel és költségekkel járhatnak.
(…)
Ezek csak példák az ezeknél sokkal fantáziadúsabb lehetőségekre, amelyeket a technológia a pereskedést költséghatékonyságának növelésére magában rejthet.
(…)
A felsoroltak közül semmi sem érhet fel egy ügyvéd tapasztalatával, megérzéseivel és helyzetértékelésével – ezek mind olyan értékes „árucikkeknek” tekinthetők, amelyekért az ügyfelek mindig is fizetni fognak. Ugyanakkor a technológia alkalmazása útján tett apró előrelépések összességükben jelentős változásokat hozhatnak az ügyvéd számára.
Ahogy Oddy egy amerikai mérnök, W. Edwards Deming nyomán is megjegyezte »Adatok nélkül minden ügyvéd csak egy véleménnyel rendelkező átlagos jogi képviselő.«"