azzal, hogy a leadott szavazatok vitatható újraszámlálását leállították Floridában, ami kulcsjelentőségű államként elegendő elektori szavazatot szolgáltathatott akár az egyik, akár a másik oldal javára. A bírósági vita egyik kulcspontja az volt, hogy vajon véget kellene-e e vetnie a választásnak azzal, hogy a szövetségi joggal összhangban kimondják az újraszámlálás leállítását. A különvéleményt megfogalmazók álláspontja szerint mindez egy bírói úton nem megítélhető, politikai kérdésnek számít. A többségi álláspont szerint ugyanakkor a bíróságnak valamilyen módon rendeznie kellett a választást azért, hogy elkerülhető legyen egy alkotmányos válság. 2020-ra ugorva, Trump kampánya idejekorán kijelentette a győzelmet, azt megelőzően, hogy a csatatér államokban a szavazatokat összeszámolták volna. Ezzel pedig megágyazott azon a perek előtt, amelyek kétségbe vonják a választások legitimitását, és ezzel együtt politizálják ezt a kérdést az eljárásokban. Éppen ezért lehet döntő jelentősége annak, hogy kik is alkotják a Legfelső Bíróságot, hiszen ez könnyen olyan helyzetbe kerülhet, hogy eldöntheti a vitatott választások végeredményét. Ezért tartotta életbevágóan fontosnak a Trump elnökség, hogy Amy Coney Barrett-t még időben kinevezhesse a bíróságra.
Bár a bírói hatalomról úgy tartják, hogy a leggyengébb a három hatalmi ág között, ennek dacára mégis képes kulcsjelentőségű elméleti vitákat befolyásolni vagy akár még el is dönteni. Ön a társszerzője a The U.S. Supreme Court and New Federalism című könyv szerzőjének, amelyben a szövetségi kormányzat és a tagállamok közötti hatalommegosztás elvét veszi szemügyre. El tudja magyarázni az alkotmányjogi elv funkcióját, valamint azt, hogy miért került előtérben a szövetségi bíróságok előtt folyó jogvitákban?
A „Mi a nép” kontra „Mi az államok” dilemmája az Egyesült Államok megalapítása óta szerves része az alkotmányos struktúráról zajló vitákban. Az országalapítás idején
az antiföderalisták azért ellenezték kitartóan az amerikai alkotmány ratifikálását, mert tartottak attól, hogy az új (és akkor még ismeretlen) szövetségi kormányzat fellazíthatja helyi ügyek tagállami szintű kezelését,
illetve akár még teljesen fel is oldhatja a tagállami szuverenitást, ellehetetlenítve az államok arra vonatkozó hatáskörét, hogy olyan kérdéseket szabályozhassanak önállóan, mint például az oktatás és a házasságkötés, vagy akár saját büntetőjogi rendelkezéseken keresztül biztosíthassák a közbiztonságot. Ezzel szemben a föderalizmus támogatói, köztük James Madison, Alexander Hamilton és John Jay úgy érveltek, hogy egy új központosított kormányzat elengedhetetlen az ország egyesítése, valamint a Konföderációs Cikkek gyengeségeinek orvoslása érdekében. Ők kerültek ki győztesen, a szövetségi kormányzat és a tagállamok közötti hatalommegosztás elvét övező vita pedig azóta is tart. Ez a vita állt a rabszolgaság intézményének, a véres polgárháborúknak, illetve később a New Deal, a szegregált közoktatási intézmények megszüntetésének, a halálbüntetésnek, az abortuszhoz fűződő jognak, az azonos neműek házasságának, és legutóbb a rendkívül fertőző és halálos járvány idején a maszkhasználati szabályok és korlátozó intézkedések előírását övező viták középpontjában.