Közben szegény bácsi háromfrontos harcba is bonyolódott, cimborái mellett a bemondó automatahangjával is pörölni kezdett, mert személyeskedésnek vette annak felszólítását, hogy a járványhelyzetre való tekintettel száját és orrát szíveskedjék eltakarni – társai természetesen erre amúgy is kajla maszkját kezdték el lecibálni róla, közben remekül mulattak rajta.
A macska-egér játék mégsem csapott át nyílt konfliktusba. Az öreget az ugratással
a csoporton belül nyilvánvalóan legalább valamilyen státusszal felruházták, jelezték, hogy a közösséghez tartozik.
Egy olyan környezetből jöhettek, ahol a szoros egymásrautaltság nyomán kialakult törzsi összetartozás az elsődleges, az ennél tágabb meg absztraktabb fogalmak – társadalom, állam, effélék – sokadlagosak. Annyik, mint szélsőségesen liberális módon felnevelt, rossz társaságba keveredett tinédzsereknek a szülő: alkalmilag lehúzzák, ezentúl pedig jobb, ha nem pofázik bele a dolgaikba, nem akarja megváltoztatni őket, és hagyja őket úgy önpusztítani, ahogy az nekik jólesik.
Így, noha emberünk többször hátrafordult, hogy most már aztán tényleg elveri mindkét nagydarab suhancot, ennél sosem ment tovább: a lelke mélyén valószínűleg hálás is volt a fiataloknak, hogy nem hagyták magára ebben az óriási, idegen városban, kiszolgáltatva az ismeretlennek, ezért cserébe eltűrte, sőt belement a játékba.