Hiába a nyári szünet, egyre nagyobbak a dugók Budapesten – mutatjuk, hol a legfájóbb az autósoknak

2025. július 28. 07:06

A felújítások miatt sok helyen rosszabb lett a helyzet, mint iskolaidőben – derült ki a BKK adatelemzéséből.

2025. július 28. 07:06
null

Bár a tanév vége hagyományosan forgalomcsökkenést szokott hozni Budapesten, 2025 nyarán épp az ellenkezője történt: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) adatelemzése szerint a nyári szünet első hetében 6–7 százalékkal nőtt az átlagos eljutási idő a reggeli csúcsban a tanítási időszakhoz képest. A szakemberek szerint ennek fő oka a párhuzamosan zajló útfelújításokban keresendő: 

hiába volt kevesebb autós, az útlezárások és sávszűkítések miatt sok helyen mégis lassabban lehetett haladni

– olvasható az Indexen

Ezt is ajánljuk a témában

A Margit híd budai hídfője különösen problémás szakasz volt: a lezárások és sávszűkítések ott nyolc százalékkal növelték a menetidőket. Hasonlóan nehéz volt a haladás a Hungária körút Rákóczi híd felé tartó szakaszán is. A helyzet júliusban fokozatosan javult: a második és harmadik tanszüneti héten már több útszakaszon mérséklődtek a torlódások, részben az autósok alkalmazkodása, részben pedig az építési munkák ütemezése miatt. A Margit híd új jelzőlámpa-ütemezése például segítette a budai irányú átkelést, noha Pestre tartva kissé lassult a forgalom.

A BKK szerint a Margit híd teljes felújítása július 31-ig befejeződik, és a sávszám visszaállításával, zöldhullám-optimalizációval és új burkolattal akár 5–10 perccel is rövidülhet majd az átkelési idő a jövőben. A főváros azonban nemcsak az útfelújításokkal küzd: a közlekedési torlódások mögött strukturális problémák is állnak. A KSH adatai szerint az elmúlt években drasztikusan nőtt a gépjárműállomány Budapesten és Pest vármegyében: 

2000 óta több mint 559 ezer új autó jelent meg a főváros környéki utakon.

Ez azt jelenti, hogy a budapesti és Pest megyei járműállomány ma már az ország teljes gépkocsiállományának majdnem egyharmadát adja – éppen azon a területen, ahol a legjobban kiépített a közösségi közlekedés. A főváros így egyre nehezebben tudja elbírni a növekvő forgalmat, és minden útfelújítás fokozottan érzékelhető hatással jár a városi közlekedésre.

Nyitókép: Ficsor Márton/Mandiner

***

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
storngkeith2
2025. július 28. 12:26
Nem állíthatunk haladást, miközben kiszervezzük az igazságtalanságot. Az egyenlőségnek nem szabadna határokat ismernie. A jó hír az, hogy a kereskedés erőt adott nekem – köszönet Pro Sheltonnak (@SheltonSGNL a Telegramon), aki több mint 256 ezer dolláros bevételhez segített.
MaBaker
2025. július 28. 09:31
A fő probléma az, hogy már a fidesz sem ígér jobb helyzetet a közlekedésben, csak P+R parkolókat.
Beszélgető
2025. július 28. 08:59
Ideje volna egy törvényességi beavatkozásnak! Az nem engedhető meg, hogy pár száz biciklista miatt több tízezer autóst szívasson egy elhülyült botsáska a főpolgármesteri székből.
5m007h 0p3ra70r
2025. július 28. 07:15
Nyilván erről is a vidéki fideszszavazók tehetnek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!