A GVH komoly nyomást gyakorolt versenyfelügyeleti eljárásban résztvevő cégekre, ugyanis már a nyilvános közleményükben is hangsúlyozták, hogy a jogszabályok alapján honorálják, ha a kartellezés kapcsán az érintett felek önként szolgáltatnak bizonyítékot.
Kartell
A GVH vizsgálata végül 2023 márciusában vezetett eredményre és megállapították, hogy négy vállalkozás kartellbe szerveződve próbálta elnyerni a BKV menetrend szerinti hajójáratainak üzemeltetését.
A vizsgálat eredményét közlő sajtóanyagból kiderült, hogy a beszerzést kiíró BKV Zrt. tett bejelentést a GVH felé, ugyanis a cégnek feltűnt, hogy egyes ajánlattevők nyilatkozatai szóról szóra megegyeztek egymással.
A GVH végül arra a megállapításra jutott, hogy négy cég – a Dunai Személyszállító Kft. és a Hajózni Jó Kft., illetve a Rubin Group Kft. és a Duna-Weser Kft. – jogsértő együttműködést folytatott annak érdekében, hogy közülük kerüljön ki a tender nyertese. – A vállalkozások az ajánlattétel előtt megosztották egymással árszintjeiket, a pályázati anyagaikat pedig ugyanazon személy – az egyik vállalkozás ügyvezetője – állította össze. Az összehangolt, versenykorlátozó magatartás a közbeszerzési eljárás során is fennmaradt köztük – írta a hatóság.
A cégek közül a Dunai Személyszállító Kft-t hozta létre és vezette Ordas Eszter. Az már a cégadatokból is jól látszik, hogy ez a társaság kifejezetten a BKV-tenderre jött létre: 2020 júliusában jegyezték be, árbevétele, érdemi tevékenysége pedig azóta sem volt. A tulajdonos 2021 végéig Ordas maradt, 2022-re pedig átvette a céget a kartell másik tagja, a Hajózni Jó Kft. A két társaságot egyazon napon jegyezték be. A feladatuk mindössze az volt, hogy egy-egy rosszabb ajánlatot adjanak be a tenderre.
A Dunai Személyszállító ellen előbb kényszertörlést rendeltek el, majd 2024 áprilisában a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága kezdeményezte a felszámolási eljárás megindítását. A Hajózni Jó Kft. a mai napig működik, azonban árbevétele az elmúlt években nem volt az Opten adatai szerint.