Árpád hídi gázolás: így védenék ki a tragédiákat az autógyártók

2023. július 12. 15:00

Nyugaton bevett modell, hogy egy sokszáz lóerős autót csak úgy adnak oda az ügyfélnek, ha elvégez egy vezetéstechnikai tréninget, jön ez itthon is?

2023. július 12. 15:00
Árpád híd, baleset
Bokor Gábor
Bokor Gábor

A fél országot megdöbbentette a tíz nappal ezelőtti tragédia az Árpád hídon, mikor két BMW és egy Mercedes gyorsult egyet a Buda felé vezető oldalon. Mostanra kiderült, hogy az igazságügyi műszaki szakértői vélemény szerint a Mercedes luxus-sportkocsi legalább 137 km/óra sebességgel száguldott, 

mielőtt kisodródva elgázolta a szabályosan közlekedő kerékpárost, aki két végtagját is elvesztette az ütközés során, majd a kórházba szállítás után meghalt. 

A budapesti rendőrök a kórházból állították elő az autó vezetőjét, gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették.

Az esetet követően sokan feltették a kérdést: hogy előzhető meg egy hasonló tragédia? Nyugat-európai országokban már bejáratott dolog, hogy ha valaki vesz egy méregdrága luxusautót sokszáz lóerővel, akkor kötelezően beiratják a leendő tulajdonost egy vezetéstechnikai tréningre. A Volvo Autó Hungária Kft. a Mandiner megkeresésére közölte, hogy a vállalatnál dolgozók körében a baleset óta folyamatosan arról beszélnek, milyen rendeletekkel, szabályzókkal vagy oktatással lehetne a jövőben az ilyen tragédiát elkerülni. 

Érdekes lehetőség a lóerőhöz kötött értékesítés, de a mi tapasztalatunk szerint sokszor egy lízingcég lesz az autó tulajdonosa, a használó nevét nem ritkán nem is árulják el az autó megrendelésekor, és abban az esetben, ha mint használtautó pár év múlva értékesítik, vagy külföldről hozzák be, akkor ki tudnák ezt játszani”

– közölték lapunkkal. 

Sztárcsevity Andrea, a Volvo Autó Hungária Consumer Experience osztály vezetője a Mandinernek úgy fogalmazott, ő inkább azt tudná elképzelni, hogy az ilyen autót vásárlóknak az adott márka felajánl egy autóvezetési tréninget, ahol zárt pályán, oktatók segítségével ismerheti meg autója (és tudása) határait.

Ezt is ajánljuk a témában

De itt ráadásul nem is az volt a baj, hogy az autó a KRESZ szabályait betartva ment, de a vezető nem tudta az autót uralni, hanem extrémen áthágták a maximális sebességet, azaz valahogy azt kell elérni, hogy a KRESZ szabályai betonkeménységűek legyenek a közlekedők szemében. Mindannyiunk érdeke, hogy a hatóságok minél hamarabb minél hatékonyabb megoldást találjanak erre”

– jelezte.

Megkerestük az Audit is, az Audi Hungaria lapunkkal közölte, hogy bár ők értékesítési tevékenységet nem végeznek, azonban autóipari vállalatként kiemelten fontos számukra a közlekedésbiztonság, amely ösztönzése érdekében például a vállalat alapítása óta összesen négy szolgálati járművet (3 db Audi TT-t és egy Audi A3 Limousine modellt) bocsátott a Magyar Rendőrség szolgálatába, valamint 2010 óta támogatjuk a kisgyermekek KRESZ oktatását, ezzel is elősegítve a legkisebbek biztonságos közlekedésre történő nevelését.

A BMW Hungary Kft. portálunkkal közölte, hogy jelenleg nincs ilyen jellegű szabályuk érvényben, mindazonáltal ők és számos márkakereskedő partnerük több alkalommal szervezett olyan vezetéstechnikai tréninget ügyfeleknek, partnereknek, ahol zárt pályán, biztonságos körülmények között ismerhették meg a márka újdonságait, hivatalos instruktőrök segítségével.

Az Árpád hídon történt sajnálatos tragédia akkora hullámokat generált, hogy hétfőn tüntetést is tartottak: kerékpárosok tekertek Budáról Pestre a forgalommal ellentétes oldalon, ahol a gázolás is történt, hogy a Teve utcai rendőrpalotánál átadják követeléseiket. Ezekben többek között az szerepel, hogy a rendőrség számolja fel a spontán gyorsulási versenyeket, legyen több traffipax, vezessék be az átlagsebesség-mérést vagy, hogy radikálisan emeljék meg a rendőrség a bírságok összegét. A tüntető kerékpárosok kiemelték, nem az a céljuk, hogy az autósokat büntessék, hanem hogy ők is biztonságosan biciklizhessenek a városban. 

Nyitókép: MTI/Mihadák Zoltán

Összesen 52 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Felhasználo74
2023. július 12. 19:14
Elolvasgattam a kommenteket de inkább ne tettem volna 😁 Ha hülyébbnél hülyébb gondolatot szeretnétek hát tessék !Követelni kell az online vezetői jogosítványt ami lehet digitális kártya a gyártokat kötelezni kell az online rendszerek beszerelését a járművekbe csak kizárólag ezen kártya behelyezése után indulna a jármü ami minden mozgást és manövert rögtön on-line küld a rendörség mesterséges intelligenciának. Kiértékelés után ha közlekedési bűnt követsz el ( gyors hajtás, netán záro vonal átlépése , jobbról előzés a leálo sávon olyan románosan 😁)azonnali főbe lövés !! Fellebbezés csak az ítélet végrehajtása után 😁Szerintem csak igy lehet titeket megvédeni saját magatoktól emberek azt gondolom hogy az utolso szabad emberek kőzé tartoztam de sajnos hamarosan ennek vége 😜 hála nektek akiket csak a kormány zavar mert háttal ülnek neki attól hogy hülyeségeket találnak ki vezetők attól még lesznek ilyen balesetek ha szeretnétek ha nem az embereket nem lehet megvédeni maguktól
KBA98
2023. július 12. 18:19
Tanultam vezetni valamikor, de beláttam, hogy nem nekem való dolog. Sok mindent ennél sokkal jobban tudok csinálni és három gyerekem van! Solyan ember vaki ezt nem tudja, vagy nem látja be. Aki így közlekedik, attól el kell venni a jogosítványt és persze a megfelelő büntetést meg kell kapna! Aki nem látja be, hogy saját és mások életét veszélyezteti, annak nincs a helye a forgalomba. Ez vonatkozik az általam nagyon útált erőszakos bicajosokra és főleg, de pláne a hangtalanul 120-szal száguldó rolleresekre! Új szabályokra van szükség és egy nagyon jó főpolgármesterre!
Bulldog Orange
2023. július 12. 17:27
Tiszta hülyeség! Megint csak pénzlehúzás az egész! Itthon mindennek keresztbe tesznek az 1950-es szabályokkal, egy ültetés, sportdob, egy ledes index is átépítési engedély köteles, nagyjából lehetetlen... Az amerikaiak meg komoly iparágat húztak az autóépítésre, alsóhangon 5-600 lóerős autókkal ... Az is érdekes, hogy egy pár hülye balesetet okoz, ezért most közellenség az erős autó, de a biciklisek csodásak, úgy, hogy nem kell vizsgázniuk, nem fizetnek semmilyen biztosítási, adót. Sokszor nincsenek kivilágítva, rendszeresen piásan vesznek részt a forgalomban, zebra, lámpa nem akadály ... Sajnálatos a haláleset, hülye volt a három versenyző, de ezen az alapon tiltsák be az alkohol és dohány forgalmazását, ne legyen energiaital és hús, fogyjanak le a kövérek, legyen tilos a szalonnasütés, ja és az ellenzéket, mert ezek is károsak és veszélyesek ... Mi a fasz van? Jön az 1984, és a gondolatrendőrség? Én nem szeretnék mégegyszer kommunista diktatúrát!
mekgajver
2023. július 12. 16:49
A magyar utakon egyszerűen nincsenek rendőr járőrök, akik a más országokban tapasztaltak szerint rövid úton kiszedik a rendbontókat. Itt ha valami barom csinál valami marhaságot, azonnal megy a szájtépés, hogy hogyan fognak megszivatni mindenkit. A rendőrségnek kell létszám, technika és benzin, kifelé az utakra és el lesznek kapva a rendbontók, a többi ember pedig biztonságosan tud közlekedni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!