Rács mögé került a horrorbalesetet okozó sofőr
A Blikk információi szerint a sofőr tagadja, hogy versenyeztek volna az Árpád hídon.
Nyugaton bevett modell, hogy egy sokszáz lóerős autót csak úgy adnak oda az ügyfélnek, ha elvégez egy vezetéstechnikai tréninget, jön ez itthon is?
A fél országot megdöbbentette a tíz nappal ezelőtti tragédia az Árpád hídon, mikor két BMW és egy Mercedes gyorsult egyet a Buda felé vezető oldalon. Mostanra kiderült, hogy az igazságügyi műszaki szakértői vélemény szerint a Mercedes luxus-sportkocsi legalább 137 km/óra sebességgel száguldott,
mielőtt kisodródva elgázolta a szabályosan közlekedő kerékpárost, aki két végtagját is elvesztette az ütközés során, majd a kórházba szállítás után meghalt.
A budapesti rendőrök a kórházból állították elő az autó vezetőjét, gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették.
Az esetet követően sokan feltették a kérdést: hogy előzhető meg egy hasonló tragédia? Nyugat-európai országokban már bejáratott dolog, hogy ha valaki vesz egy méregdrága luxusautót sokszáz lóerővel, akkor kötelezően beiratják a leendő tulajdonost egy vezetéstechnikai tréningre. A Volvo Autó Hungária Kft. a Mandiner megkeresésére közölte, hogy a vállalatnál dolgozók körében a baleset óta folyamatosan arról beszélnek, milyen rendeletekkel, szabályzókkal vagy oktatással lehetne a jövőben az ilyen tragédiát elkerülni.
Érdekes lehetőség a lóerőhöz kötött értékesítés, de a mi tapasztalatunk szerint sokszor egy lízingcég lesz az autó tulajdonosa, a használó nevét nem ritkán nem is árulják el az autó megrendelésekor, és abban az esetben, ha mint használtautó pár év múlva értékesítik, vagy külföldről hozzák be, akkor ki tudnák ezt játszani”
– közölték lapunkkal.
Sztárcsevity Andrea, a Volvo Autó Hungária Consumer Experience osztály vezetője a Mandinernek úgy fogalmazott, ő inkább azt tudná elképzelni, hogy az ilyen autót vásárlóknak az adott márka felajánl egy autóvezetési tréninget, ahol zárt pályán, oktatók segítségével ismerheti meg autója (és tudása) határait.
Ezt is ajánljuk a témában
A Blikk információi szerint a sofőr tagadja, hogy versenyeztek volna az Árpád hídon.
De itt ráadásul nem is az volt a baj, hogy az autó a KRESZ szabályait betartva ment, de a vezető nem tudta az autót uralni, hanem extrémen áthágták a maximális sebességet, azaz valahogy azt kell elérni, hogy a KRESZ szabályai betonkeménységűek legyenek a közlekedők szemében. Mindannyiunk érdeke, hogy a hatóságok minél hamarabb minél hatékonyabb megoldást találjanak erre”
– jelezte.
Megkerestük az Audit is, az Audi Hungaria lapunkkal közölte, hogy bár ők értékesítési tevékenységet nem végeznek, azonban autóipari vállalatként kiemelten fontos számukra a közlekedésbiztonság, amely ösztönzése érdekében például a vállalat alapítása óta összesen négy szolgálati járművet (3 db Audi TT-t és egy Audi A3 Limousine modellt) bocsátott a Magyar Rendőrség szolgálatába, valamint 2010 óta támogatjuk a kisgyermekek KRESZ oktatását, ezzel is elősegítve a legkisebbek biztonságos közlekedésre történő nevelését.
A BMW Hungary Kft. portálunkkal közölte, hogy jelenleg nincs ilyen jellegű szabályuk érvényben, mindazonáltal ők és számos márkakereskedő partnerük több alkalommal szervezett olyan vezetéstechnikai tréninget ügyfeleknek, partnereknek, ahol zárt pályán, biztonságos körülmények között ismerhették meg a márka újdonságait, hivatalos instruktőrök segítségével.
Az Árpád hídon történt sajnálatos tragédia akkora hullámokat generált, hogy hétfőn tüntetést is tartottak: kerékpárosok tekertek Budáról Pestre a forgalommal ellentétes oldalon, ahol a gázolás is történt, hogy a Teve utcai rendőrpalotánál átadják követeléseiket. Ezekben többek között az szerepel, hogy a rendőrség számolja fel a spontán gyorsulási versenyeket, legyen több traffipax, vezessék be az átlagsebesség-mérést vagy, hogy radikálisan emeljék meg a rendőrség a bírságok összegét. A tüntető kerékpárosok kiemelték, nem az a céljuk, hogy az autósokat büntessék, hanem hogy ők is biztonságosan biciklizhessenek a városban.
Nyitókép: MTI/Mihadák Zoltán