Gulyás: A balliberális oldal felelőssége, hogy megjelent az erőszak a parlamentben

2018. december 28. 16:23

A balliberális oldal és holdudvar kizárólagos felelőssége, hogy megjelent a fizikai fenyegetés és erőszak a parlamenti politika eszköztárában – nyilatkozta a Miniszterelnökséget vezető miniszter.

2018. december 28. 16:23

A balliberális oldal és holdudvar kizárólagos felelőssége, hogy megjelent a fizikai fenyegetés és erőszak a parlamenti politika eszköztárában – mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a Pesti Srácok hírportálnak.

A pestisracok.hu oldalon pénteken megjelent interjúban Gulyás Gergely a decemberi tüntetésekről szólva azt mondta: ami a parlamentben és az utcán történt, az az ellenzék kizárólagos felelőssége. Ezt a felelősséget jogilag értékelni, politikailag pedig vállalni kell.
„Mi demokraták vagyunk, mi a választókhoz fordulunk a politikai felelősség levonása érdekében, a jogi felelősség megállapítása pedig nem a mi dolgunk" – fogalmazott. 

Hozzátette, a választóktól azt kérik, ha normális, demokratikus jogállamot szeretnének, ahol nem a kisebbség határozza meg erőszakkal a politikai döntéshozatalt, akkor az EP-választásokon szavazzanak bizalmat a kormánypártoknak.

Gulyás Gergely szerint általánosságban a magyar közélet viszonyainak eldurvulásában mindenkinek van felelőssége, és nincs joguk Áder János köztársasági elnök azon intését vitatni, hogy a parlamenti erőviszonyok számosságából adódóan a mindenkori kormánypártok felelőssége meghatározó. Abban azonban a balliberális oldalt és holdudvart kizárólagos felelősség terheli, hogy a fizikai fenyegetés és erőszak a parlamenti politika eszköztárában megjelent – jelentette ki.

Az ellenzék diktatúravádjára reagálva a miniszter azt mondta: egy diktatúrában az ellenzék nem reménykedhet egyenlő elbánásban és törvény előtti egyenlőségben. Nálunk viszont az ellenzék jó néhány képviselője úgy gondolja, hogy törvények felett áll. Ami a köztévénél történt, az a képviselői jogállással összeegyeztethetetlen – értékelt.

A törvény szerint az országgyűlési képviselő bármely közintézménybe beléphet, de ugyanitt rögzített korlát, hogy ezzel nem zavarhatja meg az intézmény rendeltetésszerű működését. Tévés akciójuk általuk is bevallott célja – petíciójuk beolvasása – éppen a normális működés megzavarása volt – fejtette ki.

Gulyás Gergely azt mondta: a decemberben a parlamentben, az utcán és a köztévében történtek alapján „ami az ellenzék jogait és különösen jogsértő magatartásának következmény nélküliségét illeti", nem túlzás azt állítani, ennyire liberális demokrácia aligha van bárhol az Európai Unióban, mint Magyarországon.

A miniszter szerint a munka törvénykönyvének módosítása egyértelműen csak ürügy volt a tüntetésekre. Az ellenzéki oldalon meghatározóvá vált az a mélyen antidemokratikus meggyőződés, hogy miután a választópolgárok sokadjára nem hajlandók észrevenni, hogy a balliberális oldalnak - legalábbis önmaguk kényes ízlése szerint – igaza van, ezért az ellenzék egy része immáron nem a demokratikus akaratnyilvánításban, a legitim felhatalmazásban hisz, hanem az erőszakban – magyarázta.

Arra a kérdésre, hogy egyetért-e Bayer Zsolt felvetésével, hogy egy újabb békemenettel válaszoljanak a tüntetésekre,  Gulyás Gergely azt mondta: „a butaság, az erőszak, a rosszindulat és antidemokratikus hozzáállás láttán sokunkban fogalmazódik meg ez az igény".

A mostani tüntetések mögött szerinte tömegtámogatottság nincs, „a balliberálisokat átölelni akaró, de egyidejűleg antiszemita botránytól hangos Jobbiktól Gyurcsányig terjedő és a szakszervezetek támogatását élvező sajátos koalíció néhány ezer embert tudott utcára vinni". Felvetette, ha a miniszterelnök mond beszédet, akkor egy nemzeti ünnepen is ötször ennyien szoktak megjelenni, de ha a Fidesz egy nagyrendezvényt tart, ott több százezren is részt vesznek. 

A polgári oldalon belüli kultúrharcról azt mondta: nem ért egyet, sőt, kifejezetten károsnak tartja, hogy az elmúlt hónapok kritikáinak egy része nem a másik oldal azon zászlóvivőivel szemben fogalmazódott meg, akik – miután állami támogatások tíz- vagy százmillió forintjait nyerték el kulturális produktumaikhoz – nemzetközi színterén versenyeznek Magyarország lejáratásában, hanem a jobbközép táboron belül. Ha a Fideszt továbbra is egy nagy néppártként akarjuk megőrizni, ami szerintem a siker záloga, akkor ez politikailag káros, Prőhle Gergely esetében pedig méltánytalan – jelentette ki.

Gulyás Gergely azt mondta, a kultúrharc nem központi utasításra történik. Nem kell formális vagy informális csatornán megszerzett engedély ahhoz, hogy olyan programokat, terveket vagy akár személyeket érjen kritika, akiket, illetve amelyeket akár a miniszterelnök is magához közel állónak tart, sajátjának érez. Arra azonban mindig figyelni kell, hogy a valós teljesítményeket még a másik oldalon is ismerjük el, és ezek a kritikák ne lépjék át azt a határt, ami már a polgári oldal egészének káros – érvelt.

A miniszter úgy értékelt: a Fidesznek azért van a rendszerváltás óta nem tapasztalt támogatottsága, mert a jobboldalon belül széles ideológiai és személyi spektrumot fed le. A miniszterelnök személyes érdeme, hogy ez a spektrum egyben tartható, de erre figyelni és szükség esetén figyelmeztetni kell - jegyezte meg Gulyás Gergely.

Hozzátette: annak, hogy a kormány meghallja a kritikákat, ékes bizonyítéka, hogy az év egyik utolsó ülésnapján elfogadott törvények között van olyan, amely egy tévéfilmalapot hoz létre az NMHH-n belül, ahol nagyságrendileg a filmalapéhoz hasonló támogatásból történelmi tárgyú tévéfilmekre lehet majd pályázni.

(MTI)

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
popzene
2018. december 29. 09:48
Igen, értesültem róla, hogy a Habony-üzemek ezt a sztorit gyártották le nektek, de ettől még az álldogálás nem lesz "erőszak".
pemete jakab
2018. december 28. 18:31
"Gulyás: A balliberális oldal felelőssége, hogy megjelent az erőszak a parlamentben" Egy ország politikai hangulatáért elsősorban az aktuális a kormány a leginkább felelős, így volt ez 2010 előtt és így van ez most is.
péterx
2018. december 28. 17:39
Itt még az ellenzéki szimpatizánsoknak is az ellenzék ellen kellene tüntetnie: írjatok programokat. Mutassátok meg konkrétan, hogy ezek hol koalíció-képesek. S akkor majd rátok szavazunk, ha ezek jobbak a mostani kormányénál. Egyébként pedig ne uszítsatok minket.
Mich
2018. december 28. 17:24
Igen, a libsi-bolsi-nácik felelőssége, hogy megjelent az erőszak a parlamentben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!