Az LMP szerint abszurd, hogy elköltöztetnék a pályaudvarokat

2011. július 04. 17:13

A fővárosi LMP abszurd ötletnek tartja azt a médiában megjelent elképzelést, amely szerint a budapesti pályaudvarokat bezárnák és Kőbányára költöztetnék. A párt szerint elképzelhető, hogy valakik szemet vetettek a belvárosi pályaudvarok területére és patinás épületeire.

2011. július 04. 17:13

Az LMP hétfőn MTI-hez eljuttatott közleményében a „józan ész próbájának” tartja azt a médiában megjelent elképzelést, amely szerint a budapesti pályaudvarokat bezárnák és Kőbányára költöztetnék. Az írás szerint a pályaudvarok elköltöztetése XIX. századi terv, amelyet a XXI. században próbálnak megvalósítani. Az LMP az elképzeléssel kapcsolatban rámutatott, a Budapestre érkező vonatokon utazók 97 százalékának a főváros a végcélja, csak három százalék száll át másik szerelvényre, ezért az, hogy 11 vasúthálózat keresztezi egymást Kőbányán, vajmi keveset számít az utasok szempontjából.

A jelenleg a vasúti közlekedés legnagyobb vonzereje, hogy belvárosi kapcsolatot biztosít, ezért ennek megszüntetése beláthatatlan következményekkel járna a főváros közlekedésére nézve - olvasható a közleményben. Az LMP szerint nehéz magyarázatot találni arra, hogy milyen megfontolások mentén jutott eszébe bárkinek is ez az értelmetlen ötlet, hacsak az nincs a háttérben, hogy „valakik szemet vetettek a belvárosi pályaudvarok belvárosi területére és patinás épületeire”.

Az ellenzéki politikusok jelezték, hogy nem tartják elképzelhetetlennek a Déli pályaudvar megszüntetését, valamint a Nyugati és a Keleti pályaudvar területének csökkentését. Szerintük azonban ehhez föld alatti összeköttetést kell biztosítani a Nyugati és a Kelenföldi pályaudvar között.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gyumadar
2011. július 04. 18:58
A lömöpö már megint olyasmi miatt nyavajog ami egyenlőre csak a szakemberek dolgozataiban szerepel. Mit félt a lömöpö. 1 . Déli pu . bün ronda jellegtelen , seb a város testén , szük az áteresztő képessége - alagút - nem bővithető . Az egyik metrófejlesztés ben szerepel a kettes vonal gyorsvasutként való tovább épitése Kelenföldig a MÁV jelenlegi vonalán és az alaguton keresztül. 2. Keleti pu 130 éve egy mocsaras területre épült fa cölöpökön áll qamig áll, inkább düledezik.A százlábu hida alatt állandóan lassu jel a kijáratot nem lehet bőviteni. 3. Nyugati pu a város közepén áll. Nagyon szép , más célra lehetne használni pl közlekedési múzeum ! A felszabaditott területek értékesitéséből egy korszerü , világvárosi főpályaudvart lehetne épiteni pl Kőbányán. Hogy hol ? Bizzuk a szakmára.!!!!
NoCsak
2011. július 04. 18:21
A folyamatos karbantartás nincs elvégezve a pályaudvarainkon, ezért mállik minden (közben a munkát talán el is számoljak).
NoCsak
2011. július 04. 18:18
Álmodik a nyomor! Tudják miért van Dubainak kb 3 km hosszú repülőtér terminálja? Talált, süllyed! Mert van pénzük! Nem a 20000 milliárd forint (740 millió euró)+ kamatok, állami kölcsönüket sem tudják visszafizetni csak majd valamikor 20 év múlva! De ilyen hasonló különbség van számos hellyel még Európában, ahová tartozunk, csak éppen 20-30 évvel vagyunk elmaradva. Kinek is kedveznénk az új pályaudvarral? Nos igen, a csókos építővállatoknak (a'la Metró) nyereség kiajánlás az országból, mert a netán alkalmazott magyar melósok igencsak fingot keresnének ott is. Vagy kedveznének annak a napi 15-20 átmenő vonatnak, akik utasai le sem szállnak a szerelvényről? Van egy nagyon jó délvidéki mondás, hogy előbb halmozni kell, csak azután lehet költeni, akkor is max. a tőke 60%-ig! Különben is kis árvíz, Kolontár (MAL) és mehet az ország újból kölcsönért. Jó ez nekünk? Aki tartozik az egy csóri ember! De ország is!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!