Két éven belül jöhet a dugódíj?

2011. június 15. 12:28

Legkésőbb 2015-ig mindenképpen be kell vezetni a dugódíjat Budapesten, de a Népszabadság szerint erre akár már 2013 végéig sor kerülhet. Amint a négyes metró első szerelvénye kigördül az új metróvonalra, az autósoknak fizetniük kell.

2011. június 15. 12:28

György István főpolgármester-helyettes egy korábbi városüzemeltetési konferencián elmondta, az EU a 4-es metró támogatásának feltételéül szabta a dugódíj bevezetését. Vagyis amikor az első szerelvény kigördül az új metróvonalra, az autósoknak fizetniük kell. Az uniós elszámolás végső határideje 2015. Tarlós István főpolgármester az elmúlt hónapokban többször is megerősítette: lesz dugódíj, legkorábban 2013 végén, 2014 elején vezethetik be. Hamarabb nem is menne, mivel az ehhez szükséges P+R parkolók megépítése még el sem kezdődött. A „Főváros fejlesztésének és gazdálkodásának stabilizálása és reformkoncepciója” című gazdasági program készítői azonban projekthitel felvételével áthidalhatónak tartják a pénzhiányt, mivel a dugódíjból fedezhető lenne a kölcsön.

A főváros továbbá vállalta, hogy a budai fonódó villamoshálózat megépítésével párhuzamosan kidolgozza a személyforgalmi behajtási díj előkészítését a projekt megtérülése és a közösségi közlekedés versenyképessége érdekében, amit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is támogat. A feladattal a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) bízták meg. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) vezetője, Dorner Lajos azt nyilatkozta a Magyar Nemzetnek, hogy legkésőbb 2013 végéig be kell vezetni az úthasználati díjat. S mivel a BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid is a VEKE-s volt korábban, a határnap megjelölése többnek vehető találgatásnál - írja a Népszabadság.

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rogananti
2011. június 15. 19:32
P+R, onnan rendes BKV járatok és bicikli út, és a zemberek maguktól sem ülnek autóba. Ez ilyen bonyolult? A mandinereseknek meg majd szól a zorbán hogy a kocsi nemzetellenes, oszt majd ők sem ülnek beléje, mindenki bkvzik , ez a jövő egyétek.
gyula
2011. június 15. 19:25
Valahol a világon / Ugandában , Kenyában , Los Angelesben , bárhol , mindegy / bevezetnek egy új adónemet . Biztosak lehetünk benne hogy hamarosan Magyarországon is megjelenik , mert " a világ számos pontján bizonyitotta életképességét " Magyarországon nem egy új adónemet kéne bevezetni , hanem adót csökkenteni ! Nem erről volt szó ????
gyula
2011. június 15. 15:51
Konkrétumokról kevés szó esik . Mennyi lessz az egyszeri behajtás , és mennyi a heti , havi , éves bérlet ?
dé208
2011. június 15. 15:14
A dd egész egyszerűen egy náci faszság ! Gondold meg, egyszer fizetsz, hogy bemehess a zónán belülre, aztán meg fizetsz, hogy ott lehess /parkolás/....és mit is kapsz te ezért a pénzért ? Már most alkotmányos aggály....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!