Elképesztő: Sárkány Zalán világbajnok! (VIDEÓ)
A 21 éves úszó aranyérmet nyert 800 méter gyorson szombaton a Duna Arénában zajló rövidpályás úszó-világbajnokságon.
Legkésőbb 2015-ig mindenképpen be kell vezetni a dugódíjat Budapesten, de a Népszabadság szerint erre akár már 2013 végéig sor kerülhet. Amint a négyes metró első szerelvénye kigördül az új metróvonalra, az autósoknak fizetniük kell.
György István főpolgármester-helyettes egy korábbi városüzemeltetési konferencián elmondta, az EU a 4-es metró támogatásának feltételéül szabta a dugódíj bevezetését. Vagyis amikor az első szerelvény kigördül az új metróvonalra, az autósoknak fizetniük kell. Az uniós elszámolás végső határideje 2015. Tarlós István főpolgármester az elmúlt hónapokban többször is megerősítette: lesz dugódíj, legkorábban 2013 végén, 2014 elején vezethetik be. Hamarabb nem is menne, mivel az ehhez szükséges P+R parkolók megépítése még el sem kezdődött. A „Főváros fejlesztésének és gazdálkodásának stabilizálása és reformkoncepciója” című gazdasági program készítői azonban projekthitel felvételével áthidalhatónak tartják a pénzhiányt, mivel a dugódíjból fedezhető lenne a kölcsön.
A főváros továbbá vállalta, hogy a budai fonódó villamoshálózat megépítésével párhuzamosan kidolgozza a személyforgalmi behajtási díj előkészítését a projekt megtérülése és a közösségi közlekedés versenyképessége érdekében, amit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is támogat. A feladattal a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) bízták meg. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) vezetője, Dorner Lajos azt nyilatkozta a Magyar Nemzetnek, hogy legkésőbb 2013 végéig be kell vezetni az úthasználati díjat. S mivel a BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid is a VEKE-s volt korábban, a határnap megjelölése többnek vehető találgatásnál - írja a Népszabadság.