Nem az Alstom készítette a szerződést

2010. augusztus 19. 20:24

A francia cég közlése szerint nem az Alstom Transport készítette az új metrószerelvények beszerzéséről szóló szerződést, így a vis maior feltételek sem köthetők hozzá. Az Alstom a Népszabadság csütörtöki számában megjelentekre reagált.

2010. augusztus 19. 20:24

A Népszabadság azt írta: az új metrószerelvények beszerzési szerződésében vis maior eseménynek minősítik a típusengedélyek megszerzésének elmulasztását. Ilyen esetekben a partnerek nem felelősek az eseményből származó károkért. 

Az Alstom erre úgy reagált, hogy nem ők készítették a metrószerelvényekre vonatkozó szerződést. Hangsúlyozzák: a szerződéstervezet, valamint annak a vis maior helyzetekre megfogalmazott teljes feltételrendszere, a vevő által 2006 márciusában kiírt európai közbeszerzési pályázat ajánlattételi dokumentációjának volt a része. Ebből adódóan ez a dokumentáció a pályázaton részt vevő minden cég számára ismert és egységesen érvényes volt.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
blogen
2010. augusztus 20. 11:03
Kosztolányi = Bocskay, elnézést elírtam, nem a számokkal van probléma! Az EU pedig minden gond nélkül pénzeli a négyes metrónkat, ezzel nem is volt semmilyen probléma. És te lehet, hogy átsétáltál, de az utazók többségének már az Örs vezér téri aluljáró is felháborítóan nagy sétát jelent. A Párizsban pedig egy teljesen elavult százéves metróüzem működik, amit csak horribilis költséggel tudnának modernizálni, ezért olyanok a viszonyok ott, amilyenek.
blogen
2010. augusztus 20. 08:54
A szerződést pedig lehet, hogy nem az Alstom készítette, de szóról-szóra ők diktálták le a nokiásdobozokért cserébe.
bogla
2010. augusztus 20. 08:33
Az egész metrótender bűzlik a korrupciótól. Pl. a Bocskai úti és a Móricz téri megálló olyan közel van egymáshoz, hogy össze lehetett volna vonni a kettőt, és a megálló mindkét végén készíteni feljárót. Ugyanez a helyzet a Fővám tér és a Kálvin tér között. 50 milliárdot meg lehetett volna takarítani egy állomás elhagyásával. Persze nem ez volt a cél, hanem hogy a csókos vállalatok nyerjenek minél zsírosabb megbízást, mert minél nagyobb a kapott munka, annál többet fizetnek vissza zsebekbe és pártkasszákba.
mefisto
2010. augusztus 20. 01:08
Az engedélyezés elmaradásának vis maiorrá minősítése egy dolog. Az Alstom kötelezettsége, hogy mindent megtegyen a szerződésszerű teljesítésért, az egy másik dolog. Ha bizonyítható, hogy gondatlanul, vagy akár szándékosan szállítottak le olyan szerelvényeket, amelyek bukják az engedélyezést, akkor ez kivehető a vis maior alól és a szerződésszegés kategóriájába sorolódik. Ellenkező esetben az Alstom egy szénásszekérrel is megkísérelhetné a teljesítést, amire ráírják, hogy "metro", mert ha bukja az engedélyt, az vis maior. Hát nem vis maior.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!