„Valójában nem vagy nem kizárólag Csaba testvérről szól a Káinok ellene indított, összehangolt rágalomhadjárata, hanem sokkal inkább egy, a világot hatalmába kerítő metafizikai mutációról, egy szellemi vírus tombolásáról, amely a szeretet, a bizalom, a tekintély, a hagyomány, a nemzet rombolásában teljesedik ki, mindazon értékek pusztításában, amelyek alkalmasak tartós, szellemi, lelki, erkölcsi alapokon nyugvó emberi közösségeket létrehozni és egyben tartani. És persze szól egyeseknél a lájkokban megjelenő önimádatról is, amit szép csendben szponzorokra( autó, ruhatervezők egyedi darabjai, éttermek, bárok meghívásai stb) ,pénzre, és ezekkel egy életmódra lehet váltani.
És most jöjjenek Skrabski Fruzsina szavai, aki nálam sokkal jobban és szebben foglalta össze mindazt, amit erről az ügyről és szereplőiről érdemes gondolni!
»Káin és Ábel története kiemelt jelentőségű a Bibliában, hiszen az első történet, amit rólunk, anyaszülte emberekről elmond (Ádámot és Évát nem anya szülte).
Van két ember, az egyik (Ábel) a helyes úton jár és mindent megtesz azért, hogy Istennek tetsző dolgokat tegyen és ez sikerrel is jár, hiszen áldozatának füstje az Égig ér. Van a másik (Káin), aki félszívvel, rossz úton cselekszik, ami miatt sikertelen lesz, áldozatának füstje nem száll fel az Égig. Káin ezért haragra gerjed és nem azon kezd gondolkodni, hogy hogyan csinálja jól, hanem megöli testvérét Ábelt. Pedig mondja is neki az Úr: 'Ám az Úr azt mondta neki: 'Miért gerjedtél haragra, s miért horgasztod le a fejed? Nemde ha jól cselekszel, jutalmat nyersz, de ha rosszul, legott az ajtóban leselkedik a bűn! Kíván téged, de te uralkodj rajta!'.
A Káinok nem bírják elviselni az Ábeleket, hiszen folyamatosan emlékeztetik őket gyarlóságukra. Ezért folyamatosan azt keresik, hogyan ránthatják le őket magukhoz a sárba. Olyanok, akik csak beszélnek a jóról, de igazából nem tesznek semmit, mérhetetlenül tudják gyűlölni azokat, akik tesznek is valamit. És igen, aki tesz, az hibázik is és ott vannak a káinok, hogy ezeken a hibákon tort üljenek.«”