Mi az oka, hogy a legutóbbi, gazdasági lépéscsomagot tartalmazó bejelentést Facebook-oldalán jelentett be a miniszterelnök? És, ahol nem mellesleg, azt is közölte, hogy hét nap alatt megszervezték a vírus elleni védekezést?
Több oka is lehet. Egyrészt már nem akar a néhány nap alatt elhasználódott operatív törzzsel együtt mutatkozni. Másrészt jelezni kívánja, hogy ő mindenki felett áll, és vezénylő tábornokként oldja meg a problémákat. A PR csapat ismeri McLuhan elméletét, amely szerint „a média maga az üzenet”, és ezt öntenék formába a Facebook-üzenettel. A mindenki felett álló, magányos, felelős, gondterhelt – de határozott miniszterelnök. Mint a népmesében a legkisebb fiú, aki egymaga veszi fel a küzdelmet a sárkánnyal, és természetesen győz. Még mindig azt hiszi, hogy győzhet.
Ezért is éreztem azt – visszatérve az első kérdésedre –, hogy immár sokkal többről van szó, mint szavak ellopásáról. Ennél globálisabb a probléma: hihettük, hogy ez a válság megmutatja a magyar kormány számára is, hogy fel kell számolnia azzal a kommunikációval, amellyel eddig operált…