Így ferdített a Magyar Péter-féle Kontroll.hu az Alkotmányvédelmi Tanácsról

Pokol Béla jogi mechanizmusa akkor léphetne működésbe, ha alkotmánysértő módon próbálnák megváltoztatni az alaptörvényt.

Vajon hányan tudják, hogy ha valaki jövőre öregségi nyugdíjba akar menni, akkor már 64 éves koráig kell dolgoznia?
„Vajon hányan tudják az érintetteken és közvetlen családtagjaikon kívül, hogy ha valaki jövőre öregségi nyugdíjba akar menni, akkor már 64 éves koráig kell dolgoznia? Vagyis 2019-ben az 1955-ben születettek kerülnek majd sorra. Mégis sokasodik a nyugellátásban részesülők száma: belátható időn belül átbillen az aktív-inaktív mérleg, ezen már a csoda és a (hatástalan) kormányzati intézkedések sem segíthetnek.
De jele sincs annak, hogy a NER számára komoly gondot jelentene a felismerés: ripsz-ropsz, hamarosan véget ér a kényelmes nyugdíj-kifizetések évtizedek óta tartó korszaka. A vészesen közelgő fordulat időpontjáról a szakértők között nincs konszenzus, a legoptimistábbak is 2030-ra teszik ennek bekövetkeztét. Az Orbán-kormányoktól mégis távol áll e közeli jövő reális felvázolása. Ugyanakkor alig múlik el úgy év, hogy a NER maga ne tenne látványos lépéseket azért, hogy végiggondolatlan látszatintézkedéseivel még homályosabbá tegye a nyugdíjellátás majdani finanszírozási lehetőségeiről éppen csak körvonalazódó képet.
A kormányzati struktúrában helyét megtalálni képtelen öregkori ellátórendszer szinte észrevétlenül elvesztette önállóságát. Egy éve beolvadt a gigaszervezetként működő kifizetőhelybe és szakhatóságba, a Magyar Államkincstárba (MÁK), így még inkább a központi költségvetés által vezéreltté vált. Helyzetéből adódóan csak távolról kíséri figyelemmel, hogy kedvező-e még a gazdasági környezet vagy már a lassú kifulladás jelei látszódnak. És természetesen nem feladata az sem, hogy megnyomja a vészcsengőt, ha azt érzékeli, hogy az évek óta tartó konjunktúra kifulladásának jelei látszanak. De arról sem állnak rendelkezésre megbízható információk, hogy a munkavállaló korú magyarok százezreinek kivándorlása után hogyan is alakulnak a járulékbevételek, hogyan lehetne pótolni a kiesést. Hiszen az, aki külföldön dolgozik, keres és költ, értelemszerűen nem a magyar, hanem a munkahelye, lakhelye szerinti ország ellátórendszerét finanszírozza.”