Bombaüzlet: kiderült, ki lehet a migránsbiznisz első milliárdosa
Az Egyesült Királyságban ehhez még embercsempésznek sem kell lenni.
A kerítés nem a migránsok kiszorítására, hanem Európa, Schengen határainak védelmére épült, illetve azért, hogy biztosítani tudjuk az európai szabályok betartását.
„Nincs olyan nagy és erős fa a világon, amely képes lenne kibírni a természet viharait gyökerei nélkül. Ahogy Európa sem képes túlélni a történelem viharait, ha elfelejti, és nem ápolja gyökereit. Európa csak akkor lehet erős, ha megvédi saját gyökereit, és csak akkor lehet sikeres, ha képes a közös problémamegoldásra. A Fidelitas elkötelezett egy erős és sikeres Európa mellett, de ehhez folyamatos kitartó munkára és hitre van szükség.
Magyarország az európai közösség része, betartja a közösségi szabályokat és irányelveket, így az utóbbi hónapok során betartotta azokat a jogszabályokat is, amelyek a migrációval, illegális határátlépésekkel kapcsolatosak. Magyarország egyedül nem képes megoldani ezt az ügyet, ami egész Európa problémája. Ezért Magyarország európai, közös megoldásban érdekelt, és együtt akar működni a többi tagállammal, valamint az európai intézményekkel annak érdekében, hogy erre a helyzetre hatékony megoldást találjunk. Ennek ellenére olyan nemtelen támadások érték az elmúlt időszakban a magyar kormányt és a miniszterelnököt, amiket a Fidelitas a leghatározottabban visszautasít.
Magyarországot támogatni kell az EU szabályok betartatásában, mivel mindent megtesz a jogszabályok érvényre juttatása érdekében. Minden államnak szuverén joga megvédeni a saját határait, és schengeni államként felelősek vagyunk a hozzánk tartozó külső határok ellenőrzéséért is. Az EU nincs felkészülve egy ekkora mértékű bevándorlási hullámra, de az uniós szabályok irányt mutatnak, hogy hogyan kell egy tagállamnak viselkednie. Abban az esetben, ha valamelyik schengeni határ menti állam nem képes biztosítani a megfelelő határvédelmet, közös európai határvédelmi egység bevetését tartjuk szükségesnek.
A kerítés nem a migránsok kiszorítására, hanem Európa, Schengen határainak védelmére épült, illetve azért, hogy biztosítani tudjuk az európai szabályok betartását. A Dublin III. rendelet szerint hivatalos belépési ponton, hivatalos fogadási időben lehet menedékkérelmet benyújtani, ezt a szabályozást Magyarország maradéktalanul betartja. Azok, akik valóban védelemre szorulnak, meg is fogják azt kapni az eljárás lefolytatása után; viszont mindenkit, aki nem felel meg a Genfi Egyezmény szerinti követelményeknek, ki kell utasítani.
Az 1951-es Genfi Egyezményben nem csak a menekültek jogai szerepelnek, hanem kötelezettségeik is, mely a 2. cikk szerint a tartózkodás szerinti ország szokásainak és törvényeinek tiszteletben tartása. (»Minden menekültnek kötelezettségei vannak azzal az országgal szemben, ahol tartózkodik, különösképpen az, hogy magát az ország törvényeinek és szabályainak, valamint a közrend fenntartása érdekében hozott intézkedéseknek alávesse.«) Ezt a migránsok megszegik minden egyes alkalommal, amikor illegálisan lépnek az ország területére, és megtagadják az együttműködést a hatóságokkal. A menekültek menedéket kérhetnek, de azt nincs joguk megjelölni, hogy hol szeretnének élni és erőszakkal eljutni oda.
A kvótarendszer sem jelent megoldást a jelenlegi migrációs nyomásra, ezért a Fidelitas nem támogatja a kötelező kvótarendszert. Azt a bevándorlót, aki nem akar a számára kijelölt az országban maradni, ahová elhelyezték, nem tarthatjuk ott erőszakkal, illetve az ellenőrzési rendszer megvalósítása is kérdéses.
Nagyfokú gondatlanság, felelőtlenség felbuzdítani ezeket az embereket arra, hogy vállalják a hosszú és veszélyekkel teli utat a jobb élet reményében, amikor biztonságos országot közelebb is találnak. Ezzel csak az embercsempészeknek teszünk szívességet.
Következetesen kell cselekednie minden európai államnak, ahogy azt Magyarország is teszi. Humánusan kell bánni minden segítségre szoruló emberrel, menekülttel, de nem szabad hiú reményeket ébreszteni a bennük. Sajnos megvan annak a veszélye is, hogy a kiszámíthatatlan intézkedések következtében az uniós állampolgárok jogait csorbítják, ha a tagállamok elkezdik újra bevezetni a határellenőrzést a schengeni övezeten belül a rengeteg illegális határátlépő miatt.
Az állam feladata elsősorban saját polgárainak védelme, melynek érdekében nem megengedhető, hogy ellenőrzés nélkül, illegális bevándorlók tartózkodjanak az ország területén. Figyelembe kell venni a nemzetbiztonsági kockázatokat, a terrorizmus és a radikalizálódó csoportok által jelentett veszélyeket. Az elmúlt hetekben már megmutatkoztak a jelei annak, hogy a migránsok közül kiválhatnak csoportok, akik nem hajlandók együttműködni a hatóságokkal.
Az európai kultúrkör és a demokratikus politikai berendezkedés védelmét is figyelembe kell venni. Az integráció, asszimiláció elvárható lenne a bevándorlóktól a befogadásért cserébe, azonban ők ezt láthatóan nem akarják. Mára számos nyugati nagyvárosban látható, hogy párhuzamos társadalmak jöttek létre különálló negyedekkel, és sajnos tendencia, hogy II-III. generációs bevándorlók közül fiatalok mennek harcolni az ISIS oldalán.
Az első radikális, terrorista kapcsolatokat ápoló hitszónokok az 1990-es és 2000-es években »menekültként« érkeztek Nyugat-Európába, ugyanis az arab világban egyre több állam lépett fel olyan imámok, hitszónokok ellen, akik mecsetükben pl. az Al-Kaida részére toboroztak. Aztán ezt a tevékenységüket folytatták az új lakhelyükön is (forrás – Gilles Kepel (2004): The War for Muslim Minds). Ez szerepet játszik abban, hogy ennyi fiatal európai muszlim csatlakozik jelenleg az Iszlám Államhoz.
Az Európai Unió vezetőinek és a tagállami politikusoknak figyelembe kell vennie a társadalmi elvárásokat és úgy tűnik, hogy a többségi vélemény a közösségi média oldalain kiáll Magyarország mellett. A szélsőséges pártok megerősödése sajnos eddig is tendencia volt Európában (példaként említve a legutóbbi európai parlamenti választásokat), félő, hogy ha a nyugati országok folytatják a morálpolitikát az állampolgárok véleményével szembe menve, akkor azok elfordulnak tőlük a szélsőségek felé.
Magyarország mindig is támogatta és befogadta a rászoruló menekülteket, akik élete közvetlen veszélyben volt. Azonban, a csupán jobb gazdasági körülmények miatt érkező gazdasági bevándorlók tömegeinek befogadása nem feladatunk, és nincs is kapacitásunk erre. Az Európai Unió országai eltérő gazdasági fejlettségűek, ebből kifolyólag teherbíró-képességük is más. A közép-kelet európai országok nincsenek felkészülve a bevándorlók tömegeire.
Amennyiben egy EU tagállamnak munkaerőre van szüksége, hirdesse meg ezeket az állásokat és legális úton, munkavállalói vízummal biztosítsa a munkalehetőséget azoknak, akik gazdasági célból jönnek Európába. Azonban az Európai Unió országainak hosszú távú érdeke a demográfiai problémáinak megoldása, amelyre nem a migráció jelenti a választ, hanem a megfelelően átgondolt családpolitika, gazdaságélénkítés. A szociális hálóra, a támogatási és munkanélküli segélyrendszerre a bevándorlók tömegei nagy nyomást jelentenek, amelynek jelei már sok európai országokban megmutatkoznak.
A jelenlegi migrációs hullám okai többrétűek, és a felelősséget nem csupán Európának kell viselnie, a többi kontinens vezetőinek is ki kell vennie a részét a válság megoldásából.”
(Böröcz László beszéde az Európai Néppárt Ifjúsági Szervezetének tanácsülésén Brüsszelben, 2015. szeptember 26-án.)