Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Borítékolható, hogy az eddigi éves bérletet vásárlók háromnegyede, ha nem kilencven százaléka fele annyit sem fog fizetni, mint eddig. Aki eddig kéthavonta vett 10 napos matricát, az is inkább megyei bérleteket fog venni, mert olcsóbb úgy.
„Kitalálták egy hét alatt, hogyan lehetne 40 milliárddal növelni az útdíjból származó bevételeket, ha már hasraütésszerűen ennyit írtak a költségvetésbe. (…)
A rezsicsökkentés kormánya elintézte, hogy mostantól négy megyebérlettel le tudjon járni a kisember a balatoni nyaralójába, vagyis csak évi 20 ezer forintot fizet az eddigi 42.980 forint helyett.
Remek. Mindenki feláll és ütemes vastaps.
Na de mi van, ha mindenki csak 2-3-4 megyére fog bérletet venni?!
Budapest-Szeged távolságon elég 3 megyei bérlet. Ugyanez igaz Győrre, Debrecenre, Békéscsabára.
Egerből, Székesfehérvárról, Szolnokról, Kecskemétről két bérlet is elég egész évre. A Pest megyéből ingázók pedig természetesen beérik majd egy bérlettel is.
Alig van olyan város, amelyik kénytelen négy bérletet venni.”