„Meddig hajlandóak elmenni a kerékpárosokkal barátkozásban? Párizsban most vezették be azt, hogy a bringásoknak minden közlekedési szituációban elsőbbségük van.
Nem az a cél, hogy Budapest önmagában egy kerékpáros-paradicsommá váljon, hanem az, hogy a kerékpárhasználat valós alternatíva legyen, választás kérdése lehessen. Ha valaki el akar jutni A-ból B-be, az normális módon választhasson a gépkocsi, a tömegközlekedés és a kerékpár közül, vagy akár ezeket kombinálhassa. Az elmúlt három évben egyébként közel 30 km kerékpársávot és kerékpárnyomot alakítottunk ki.
Hány kilométer után lehet kijelenteni, hogy kész a hálózat?
230 km van most Budapesten, ami 6-7 éven belül több mint 120 km-rel nőhet.
Mi a fő csapásirány, merre lesznek az új kerékpárutak? Lesz-e bringasztráda, ami a külső kerületekből jön be a centrumba?
Fontos, hogy a külső kerületek is bekapcsolódhassanak, de a város szerkezete nem optimális egy bringasztrádához. Rövid távú fejlesztéseinket a közösségi kerékpár, a MOL Bubi határozza meg. Legelőször a 76 állomás között kell lenni megfelelő kerékpározható úthálózatnak. A következő 2-3 év erre megy. Néhány fontos bevezető út pedig megvalósult a legutóbbi években, például a csepeli Weiss Manfréd úton. Az útfelújításoknál is átalakult a szemlélet: nem egyszerű burkolatfelújítás történik, hanem ahol hozzányúlunk egy úthoz, ott a kerékpárosok szempontjaira is gondolunk.”