A végletesen megosztott közvélemény láttán sokaknak déjà vu érzése van. Jobb- és baloldalon is egyre többen „fordított 1968-ról” beszélnek.
„A sokszor öncélú vitatkozással vádolt francia közélet az elmúlt hónapokban a legérdekesebb arcát mutatta. Az azonos neműek házasságával kapcsolatban különböző felekezethez tartozó lelkészek, filozófusok, antropológusok, politikusok és hétköznapi polgárok vitatkoztak a tévéműsorokban és az újságok hasábjain. Meglepő módon nem az ideológiai volt a legfontosabb törésvonal: kevesen ugyan, de jobboldali ellenzéki képviselők is megszavazták a törvényt, és baloldali filozófusok is tiltakoztak az egy éve kormányzó szocialista kormány tulajdonképpen egyetlen markáns lépése ellen. Például Sylviane Agacinski, Lionel Jospin volt szocialista miniszterelnök felesége így írt a Le Monde-ban megjelent cikkében: »A kérdés az, mit jelent ez a helyzet a gyermeknek [...] akinek két anyja vagy két apja van. Vajon ez a »halmozás« azt jelenti, hogy két apa helyettesíthet egy anyát? Vagy két anya betöltheti az apa feladatát? Egy harcos leszbikus, aki nem akar apa szereplőt bevonni párkapcsolatába, így nyilatkozott egy magazinban: »Nem akarok egy apával vesződni csak azért, hogy anya lehessek.« Vajon itt nem arról van szó, hogy virulensen tagadják a két nem végességét és tökéletlenségét?«
A nemzeti zászlóval vonuló családok, a francia nemzeti büszkeségnek számító, még Napóleontól származó Code Civilt lengető tüntetők (a férjről és feleségről szóló passzusokat az új törvény miatt meg kell változtatni a polgárjogi törvénykönyvben), a végletesen megosztott közvélemény (egy friss felmérés szerint a franciák 49 százaléka támogatja és ugyanannyian elutasítják az egyneműek házasságát) láttán sokaknak déjà vu érzése van. Jobb- és baloldalon is egyre többen »fordított 1968-ról« beszélnek. Az egyén felszabadítását, kiteljesedését, a régi konvenciók eltörlését jelképező egykori diákmozgalmakra adott kései válaszként most a hagyományhoz, a közösségekhez, a családokhoz, a szabadosság ellenében a szabadsághoz ragaszkodók ideje jött volna el egy elbizonytalanodott társadalomban?”