A fogyasztó hangjának kell lennünk

2013. április 18. 18:33

Az elmúlt években a magyar piacban is nagy potenciált láttunk, de most csökkenéssel szembesülünk. Interjú.

2013. április 18. 18:33
Yannick Carriou
Médiapiac

 

„Hogyan látja a kelet-közép-európai régiót? Elviekben feltörekvő piacok lennénk, de egy ideje rettenetesen szenvedünk.

A helyzet nehézsége éppen a feltörekvő jelleg eltűnéséből ered. Az elmúlt években számos piacban – így a magyarban és a lengyelben is – nagy potenciált láttunk, de most csökkenéssel szembesülünk. A probléma ugyanakkor nem régióspecifikus: a német gazdaság is csökken például. Eközben a médiapiacon még mindig számos lehetőség adódik. Bízom abban, hogy a feltörekvő jelleg előbb-utóbb visszatér. Ehhez viszont Európa egészének ki kell jönnie a dermedt állapotból.

Az európai dermedt állapot hogyan befolyásolja a stratégiájukat? Próbálkoznak még nálunk, vagy a divatosabb piacok felé fordulnak, mint amilyenek a BRIC-országok vagy Törökország?

Ha divatos régióról beszélünk, az a piackutatás szempontjából Afrika. A hirdetők most kezdenek érdeklődni a kontinens iránt a népesség mérete, demográfiája jellemzői miatt, amelyek számos iparág számára nagy lehetőségeket rejtenek. A piackutatásnak hagyományosan két dologra van szüksége a fejlődéshez: demokráciára és fogyasztásra. Ha az egyik is hiányzik, meg vagyunk lőve.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!