„Az olaszrizlinget nem a furmint árnyékából kell kituszkolni, hanem elsősorban az elrontott hírét kell feljavítani. Ha az olaszrizling a saját lehetőségeit kihasználva önmagát adja, akkor sikerre van ítélve, ráadásul nem a többi szőlőfajta kárára, sőt! (...)
A »kezdeti időszaknak« azonban vége, a fogyasztók egyre tájékozottabbak, érettebbek, jól mutatja ezt a száraz furmintok közönségsikere. A furmint kellően előkészítette a terepet egy magyar szőlőfajta piaci felfutása számára, az országos szerepet azonban nem tudja betölteni, hiszen Tokaj-hegyalja és Somló kivételével szinte sehol máshol nem található meg. A Nagy-Somlói borvidéken 73 hektáron terem furmint, az olaszrizling 160 hektárt foglal el. Somlón olaszrizlingből van a legtöbb, a második a juhfark (93 hektár), a furmint a harmadik. Most jött el tehát az olaszrizling ideje! (...)
Az olaszrizling felfuttatása nem elszigetelt, egyedi siker lesz, hiszen egy ilyen folyamat úgy működik, hogy a vezértermék húzza a többit is. Az olaszrizling népszerűsítése tehát nem a többi fontos magyarországi szőlőfajta, illetve bormárka (szürkebarát, kékfrankos, furmint, bikavér, egri csillag) kárára történik, éppen ellenkezőleg, az olaszrizling kiemelése pozitív hatással lesz ezekre is.”