Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Az üzleti világban tényleg nehéz objektívebb siker-mércét találni, mint a pénzt. Ez hasonló, mint a sportban a méterek, vagy másodpercek.
„Egy kollégám bon mott-ja, még a nyolcvanas évek vége felé, szállóigévé vált cégünkben: Mi nem a pénzért dolgozunk, hanem a sikerért…. és a sikert pénzben mérjük.
Az üzleti világban tényleg nehéz objektívebb siker-mércét találni, mint a pénzt. Ez hasonló, mint a sportban a méterek, vagy másodpercek. És ahogy a sportban sem mindegy, hogyan érjük el a legjobb eredményt (az írott és a fair play íratlan szabályait is betartva, vagy pedig faultokkal, rúgásokkal, ha a bíró nem néz oda), úgy az üzleti életben sem mindegy, hogyan érjük el a profitot. Nem a bíró miatt, hanem a saját kedvünkért.
A pénzben mért sikernek azonban nem a profit az egyetlen, sőt talán nem is az elsődleges mérőszáma. Üzleti tankönyvek szerint a piaci részesedés hosszú távon perspektivikusabb mérőszám, mint a profit. Persze a piaci részesedés veszteséggel nem tartható fenn sokáig, ezért a profit és a piaci részesedés egészséges egyensúlyban való növelése lehet a pénzügyi cél.
De azt hiszem, a kérdés nem erre vonatkozott, hanem hogy lehet-e egy kapitalista cégnek más célja, mint pénzügyi, tehát a profit és a piaci részesedés növelése. Hiszem, hogy nemcsak lehet, de kell is, hogy legyen, mert ha nincs, akkor a legcsodásabb pénzügyi eredmények sem lehetnek tartósak.”