Nem reform, ez megszorítás

2011. március 02. 18:25

Nemrég még azt hallottuk az ellenzéki Orbán Viktortól, hogy a reform szó csak a szocialisták megszorításait fedi.

2011. március 02. 18:25

„Nemrég még azt hallottuk az ellenzéki Orbán Viktortól, hogy a reform szó csak a szocialisták megszorításait fedi. Kormányra kerülve azután rájött: reformokról kell beszélnie, hogy elfogadtassa magát a külvilággal. Most felszállt a füst: a munkanélküli-ellátások csökkentésével, az előre hozott nyugdíjazás megszüntetésével és a rokkantnyugdíjazás felülvizsgálatával évi 250–350 milliárd forintot akarnak megtakarítani, és sok-sok embert visszakényszeríteni a foglalkoztatásba.(...)

Csupa korlátozó intézkedés: az igénybevétel adminisztratív korlátozása, a juttatások mértékének csökkentése, többletterhek kivetése, centralizáló átszervezés. Amit Orbán Viktor az ország »újjászervezésének« nevez, abból teljesen hiányzik az az elem, ami a szocialista–szabad demokrata kormányok reformjainak fő jellemzője volt: az egyes rendszerek szereplőinek érdekeltté tétele a szűkös erőforrások hatékonyabb, takarékosabb felhasználásában, a szolgáltatások minőségének javításában. Attól, hogy kevesebbet kap, aki elveszíti a munkáját, hogy szigorúbban vizsgálják felül a rokkantságot, hogy a tömegközlekedést, a kórházakat nem az önkormányzat, hanem a kormány szerve igazgatja, a munkanélküli, az utas, az orvos vagy a beteg érdekeltségében semmi sem változik. Ezzel szemben a Horn–Kuncze-kormány nyugdíjreformja a magánpénztárak bevezetésével abban tette érdekeltté a foglalkoztatottakat, hogy valós jövedelmük után fizessenek tagdíjat, hiszen ettől függ a majdani magánnyugdíjuk, és ez az érdekeltség az állami nyugdíjalapba fizetett járulékra is áttevődött. A felsőoktatási tandíjjal a szolgáltatás vásárlójának helyzetébe hozták volna a hallgatót, aki így a pénzéért színvonalas oktatást várt volna el. Az egyetemek gazdálkodásának liberalizálásával az oktató-kutató munka anyagi feltételeit próbálták észszerűsíteni. A vizitdíj az orvos-beteg találkozók, a kórházi napidíj az ápolási napok számának csökkentésében és a nélkülözhető gyógyszerfelhasználás elkerülésében tette érdekeltté a beteget is és az orvost is, miközben nem korlátozta a hozzáférést az ellátáshoz. A gyógyszergyártók versenyeztetésével az árakat sikerült lenyomni, a patikaliberalizációval a gyógyszerhez való hozzájutást könnyíteni. Az egészségbiztosítási reform új intézményt hozott volna létre, amely egyszerre ellenőrizte volna a költségeket és a minőséget. Évtizedekkel ezelőtt a magyar új gazdasági mechanizmus azért lehetett fölényben azzal szemben, ahogy a többi szocialista országban »fejlesztették a gazdaságirányítás rendszerét«, mert ott átszerveztek, összevontak, tiltottak, nálunk viszont a gazdasági vezetők, külkereskedők és beszerzők érdekeltségét mozgósították a hatékonyabb gazdálkodás, a jobb ellátás érdekében. Most a Fidesz-kormány vár mindent az állami szerep kiterjesztésétől, a hatósági ellenőrzés megerősítésétől, a bürokratikus korlátozásoktól, míg a szocialista és szabad demokrata szakpolitikusok érdekeltségalapú változtatásokat vezettek be (illetve vezettek volna be, ha nem akadályozza meg őket ebben a fideszes blokád).”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 112 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
de karatna
2011. március 03. 14:35
Kérdezem mindenkitől! Ez az alábbi filozófiai, hát nem emberibb, mint a sémi-judeo monoteizmus véres, testvérgyilkos, kiválasztottságtól dölyfös, szegregáló, keresztre feszítős,korbácsolós, eredendően bűnösnek születő, misszionáló, stb filozófiája? Mi ez? Önök elgondolkodtak már ezen? Mi közünk nekünk szabad turáni népek magyarnak nevezett leszármazottjainak ehhez az egész vérgőzös, önmarcangoló hablatyhoz? JA! Mert megszoktuk, mert belénk verték, mert templomaink vannak. És akkor mi van? olvassák! "A prófétának adott kinyilatkozás szerint ő teremtette az anyagi világot, vele együtt az embert is, aki eredendően jó, és Ahura Mazda segítője, barátja. Kísérői a halhatatlan szentek (Amesha Spenta), az isteni lényeg személyes képviselői. Ezek a helyes rend, a jó felfogás (vohu mano), az uralkodók hatalma, az „armaiti”, azaz az isteni odaadás az emberek iránt, a tökéletesség és a halhatatlanság. A vallás követői hitüket a "jó vallásnak" hívják.[1] A zoroasztrizmus elítél minden, a világ természetes rendjét felborító viselkedésformát. Ezért egyformán bűnös az, aki a testi élvezeteknek él, mint aki önként sanyargatja testét; a nőtlenségi fogadalmat tevő szerzetes csakúgy, mint a házasságtörő. Ember, aki eredendően jó! A sémi judeo monoteizmusnál eredendően rossz! (miéért) Mert ott az egész történet testvérgyilkossággal kezdődik! Miért? Mi végett? És mi a fenének? És most a KATOLIKUSOKNAK! "Ezért egyformán bűnös az, aki a testi élvezeteknek él, mint aki önként sanyargatja testét; a nőtlenségi fogadalmat tevő szerzetes csakúgy, mint a házasságtörő." Hiszek az ész valamikori felvilágosodásában! Valamint abban, hogy a sémi-judeo-monoteizmus sanyarú örökségéből az emberiség egyszer kilép majd mint egy rossz kitaposott cipőből. A zsidóság kivételével, mert ez valóban a saját rájuk szabott hit és spirituális világ! de karatna
Claypool
2011. március 03. 12:39
Ez a vizitdíj huszár magyaráz?
nyugalmazott tanár
2011. március 03. 12:03
Ha a kis Körmös-bauer mondja, akkor megszorítás. Körömszorításban profi.
Jancsipapa
2011. március 03. 11:48
Körmös Bauer! Nyolc éven keresztül nem volt semmi bajod a megszorításokkal. Sőt lelkendezve ünnepelted mindegyiket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!